• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402040704489
  • خبرنگار : 50534

بلغارستان دروازه ورود تجار زنجانی به اتحادیه اروپا

بلغارستان دروازه ورود تجار زنجانی به اتحادیه اروپا

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: تعامل تجاری و اقتصادی با کشور بلغارستان را دروازه ورود به اروپا می‌دانیم.

حسین محمدی ظهر امروز (۷ تیرماه) در جمع فعالان اقتصادی استان زنجان و دیدار با سفیر ایران در بلغارستان، با بیان اینکه استان زنجان پتانسیل خوبی در زمینه ‌کشاورزی، صنایع‌ دستی و گردشگری دارد، اظهار کرد: ارتباط با سفیران و فعالان اقتصادی کشورهای مختلف در درازمدت نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت‌.

وی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی الزاماتی دارد که باید بدان توجه کنیم، افزود: برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی گام به گام حرکت می‌کنیم و لازمه موفقیت شناخت ظرفیت و پتانسیل‌های دو کشور است.

محمدی با بیان اینکه روابط تجاری صرفا واردات و صادرات نیست، ادامه داد: این مقوله برای کوتاه مدت خوب است اما انتقال و تبادل فناوری یک محصول یا سرمایه‌گذار برای دو کشور حائز اهمیت بیشتر است.

این مسئول با بیان اینکه در معرفی ظرفیت‌ و پتانسیل‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم، اضافه کرد: کاهش تعامل اقتصادی بسته به همین مسئله است؛ اینکه ما آگاهی و اطلاعات دقیقی از ظرفیت‌های استان خود ارائه نمی‌دهیم وحتی به درستی نیاز و پتانسیل‌های کشور مقابل را بررسی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تبیین‌گری پتانسیل‌های استان، اذعان کرد: در این مدت اتفاقات و اقدامات موثری انجام شده است حضور سفیران، رایزنان و فعالان اقتصادی کشورهای مختلف به استان زمینه‌های تجاری - اقتصادی ایجاد کرده است و بایستی همت و تدابیری بیشتری در شناسایی این ظرفیت‌ها به کار ببریم.

محمدی به تهیه محصولات صادراتی استان در اطلس سرمایه‌گذاری و اهمیت شناخت بازار هدف اشاره کرد و گفت: تسهیل در ورود و خروج محصول از مواردی است که فعالان اقتصادی بدان نیاز دارند.

این مسئول با تاکید بر اقدامات تسهیل‌گرانه، افزود: تبادلات تجاری ایران بلغارستان زیر ۳۰۰ میلیون دلار به شکل اسمی است. البته ممکن است از این عدد بیشتر باشد، اما در استان این مقدار کم است و امیدواریم با هدف‌گذاری این ارتباط را توسعه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha