• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402041005516
  • خبرنگار : 50295

دوستی با ورزش، دوستی با سلامتی

دوستی با ورزش، دوستی با سلامتی

ایسنا/زنجان از دوران کودکی با تاثیر ورزش در سلامتی و شادی خود آشنا هستیم، همواره از کلاس‌های درس مدرسه تا دورهمی‌های دوستانه از فواید ورزش صحبت‌های زیادی وجود دارد، ولی همچنان با وجود تاکیدهای فراوانی که به ورزش کردن می‌شود گاهی ورزش را فراموش می‌کنیم و حتی اصلا نامی از آن در بین برنامه‌های روزمره ما یافت نمی‌شود.

وجود سلامت روح و روان یکی از عوامل مهم در داشتن زندگی خوب محسوب می‌شود؛ بعد از ازدواج و تشکیل خانواده و داشتن فرزند، حفظ سلامتی فرزند نیز یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها محسوب می‌شود و همواره به دنبال کشف راهکارهایی برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان هستیم.

در بین راهکارهای متعدد حفظ سلامتی، متاسفانه در بیشتر مواقع یک راهکار آسان و ارزان، ورزش را فراموش می‌کنیم و این فراموشی درحالی رخ می‌افتد که از کودکی از همان اولین روزهای سوادآموزی با شعار «ورزش، شادی، سلامتی» آشنا شده‌ایم.

بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در ساختار قامتی انسان‌ها، بیماری‌های جسمی و روحی از طریق ورزش و انجام حرکات ورزشی درست و اصولی، قابل پیشگیری است و با وجود اینکه پیشگیری از طریق ورزش کم‌هزینه‌تر خواهد بود ولی باز هم ورزش و تندرستی را از این شنبه به شنبه دیگر موکول کرده و اجازه می‌دهیم تنبلی بر ما غلبه کند.

تاثیرات ورزش همواره از راه‌های مختلف برای ما بیان می‌شود و بیشتر ما از تاثیرات خوب آن آگاه هستیم ولی با این وجود در بیشتر زمان‌هایی که می‌توانستیم و می‌توانیم ورزش کنیم، آن را به بهانه‌های مختلف به وقت و زمان دیگری موکول کرده و از انجام آن دوری می‌کنیم.

البته نباید فراموش کنیم که هر نوع ورزشی حتی یک ورزش ساده که به دور از هدف قهرمانی دنبال می‌شود نیز در افزایش شور و نشاط موثر است و با رجوع به ورزش از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز دور خواهیم ماند.

شاید برخی، دلیل دوری از ورزش را هزینه بالای بعضی کلاس‌های ورزشی بیان کنند ولی خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات دیگر با دسترسی به اینترنت می‌توان بسیاری از حرکات ورزشی درست و اصولی را فراگرفت و در خانه، حیاط منزل و حتی پارک نیز اجرا کرد.

البته باید توجه کنیم که اگر بدن ما در حال مبارزه با بیماری خاصی بوده و در شرایط خاصی قرار داریم یا در حین ورزش مشکلی در بدن خود احساس کردیم قطعا باید با پزشک و یک فرد متخصص در این خصوص مشورت کنیم زیرا ورزش نادرست و غیراصولی نیز می‌تواند تاثیرات منفی بر بدن داشته باشد.

ورزش درست و اصولی از سنین کم نیز می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی در آینده فرزندان‌مان داشته باشد، اگر کودکان خود را به درستی با ورزش آشنا کنیم قطعا در بزرگسالی آن‌ها را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور خواهیم کرد.

تصور نکنید که ورزش تنها برای کودکان، نوجوانان و جوانان است بلکه ورزش در میان‌سالی و سالمندی نیز تاثیرات خوبی خواهد داشت به شرط اینکه ورزش به درستی و از طریق افراد متخصص انجام شود.

به طور کلی می‌توان از ورزش به عنوان یک دوست خوب از دوران کودکی تا سالمندی نام برد که رفاقت با آن اگر به درستی انجام شود برای ما انسان‌ها سودآور خواهد بود، زیرا دوستی با ورزش یعنی دوستی با سلامتی، پس حتی اگر امکان حضور در باشگاه‌های ورزشی را ندارید، با کنار گذاشتن تنبلی و کمی تحقیق و جست‌وجو می‌توانید در خانه خود را به روی ورزش باز کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha