• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402041005638
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل دامپزشکی اصفهان:

 ۳۸۰روستا در اصفهان تحت پوشش خدمات دامپزشکی قرار گرفتند

 ۳۸۰روستا در اصفهان تحت پوشش خدمات دامپزشکی قرار گرفتند

ایسنا/اصفهان مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۳۸۰ روستای محروم و کمتر برخوردار این استان تحت پوشش خدمات جهادی دامپزشکی برای تأمین امنیت غذایی قرار گرفتند.

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی و اقدامات جهادی در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تشکیل شده که ۳۸۰ روستا از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی سم‌پاشی برای انگل زدایی بیماری‌ها از جمله کریمه کنگو، واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین و طیور را از جمله اقدامات در حال انجام برای محرومیت‌زدایی اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: آموزش و اقدامات ترویجی برای آگاهی بخشی و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها نیز در این قالب این طرح انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام و طیور عشایر نیز جز برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: ۸۰ هزار دام سبک و سنگین از اسفندماه پارسال پیش از ورود به اصفهان علیه بیماری‌ها واکسینه شدند.

موسوی این پیش‌دستی در واکسیناسیون دام عشایر را در پیشگیری از شیوع بیماری‌ها مهم خواند.

وی به فراگیری واکسیناسیون دام و طیور در سراسر استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: این خدمات تنها مربوط به روستاهای کم برخوردار نبوده و در سراسر استان با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ۴۰۰ هزار دام سبک و سنگین علیه بیماری‌ها امسال واکسینه می‌شوند و این طرح‌های ایمنی تا پایان سال ادامه دارد.

وی واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی را مهم خواند و گفت: طیور خانگی علیه این بیماری واکسینه خواهد شد تا از گسترش آن در سراسر مرغداری‌ها جلوگیری شود.

موسوی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دام و طیور استان اصفهان تحت پوشش واکسیناسیون‌های دامپزشکی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: همکاری مردمی و متولیان دامداری‌ها و مرغداری‌ها در این خصوص خوب بوده و این‌گونه بیماری‌ها مدیریت خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان همکاری مسئولان شهرستانی با دامپزشکی را در ایجاد حرکت قوی و منسجم برای فراگیری خدمات بهداشتی، دامپزشکی کارآمد و زیربنای اقدامات این نهاد بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha