• شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402041006096
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول:

نتیجه بهره‌برداری از پردیس فناوری آبیک، رشد تولید در استان قزوین است

نتیجه بهره‌برداری از پردیس فناوری آبیک، رشد تولید در استان قزوین است

ایسنا/قزوین رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: توسعه پردیس فناوری آبیک که بالغ بر ۷۰ هکتار است، نیاز به مصوبه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دارد، چنانچه پردیس آبیک به بهره‌برداری برسد، شرکت‌های بزرگی را در آن مستقر می‌کنیم که نقش بسزایی در افزایش تولید دارند. 

جعفر احمدی در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان که عصر شنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: روند شکل‌گیری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ضرورت و اهمیت تشکیل آن بسیار مهم است و امیدواریم با تشکیل این ستاد، تولیدات دانش‌بنیانی‌ها به سوی تولید اقتصادی و پایدار پیش‌ رود. 

وی با اشاره به لزوم تشکیل «کارگروه بند ب ماده ۶ دانش‌بنیان»، افزود: در خصوص اموال منقول و غیرمنقول و ساختمان‌هایی که وزارتخانه‌های مختلف در استان دارند، لازم است در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری قرار داده شود. 

رئیس پارک علم و فناوری قزوین تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ۲ طرح مهم در زمینه هوشمندسازی و آبیاری نوین برای دشت قزوین هستند که این طرح‌ها در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

وی بیان کرد: بر اساس «بند ت ماده ۱۱ قانون جهش دانش‌بنیان» خواستار افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان هستیم که این مهم با کمک بخش خصوصی تسهیل می‌شود.

احمدی گفت: ۱۵ هکتار از پردیس فناوری آبیک در اختیار استان بود که مقرر شد، زیرساخت و واگذاری آن هرچه سریع‌تر صورت گیرد. 

وی ادامه داد: توسعه این پردیس که بالغ بر ۷۰ هکتار است، نیاز به مصوبه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و همان «کارگروه بند ب ماده ۶ دانش‌بنیان» دارد، چنانچه پردیس آبیک به بهره‌برداری برسد، شرکت‌های بزرگی را در ان مستقر می‌کنیم که نقش بسزایی در روند تولید دارند. 

رئیس پارک علم و فناوری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه‌ها با پارک علم و فناوری همکاری داشته باشند و هر دستگاهی زمین یا ساختمان به پارک واگذار کند، تعهد می‌دهیم که شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات مرتبط با آن دستگاه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha