• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402041408931
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی خبر داد:

حذف تردد ۵۰ تانکر آبرسان عشایری با تکمیل فاز نخست پروژه آبرسانی گلیل و سرانی

حذف تردد ۵۰ تانکر آبرسان عشایری با تکمیل فاز نخست پروژه آبرسانی گلیل و سرانی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی از حذف تردد ۵۰ تانکر آبرسان عشایری با تکمیل فاز نخست پروژه آبرسانی پایدار گلیل و سرانی به جمعیت عشایری خبر داد.

روشن ضمیر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه مطالعات پروژه آبرسانی گلیل و سرانی به عشایر این استان از سال ۹۲ آغاز و تا سال ۹۵ ادامه داشت، اظهار کرد: از سال ۹۶ نیز این پروژه در دو فاز آغاز شد که فاز نخست آن هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: طی فاز اول این پروژه، ساخت مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی، ۴ ایستگاه پمپاژ آب و اجرای خطوط آبرسانی به طول ۱۲ کیلومتر اجرایی شده است.

روشن ضمیر افزود: علاوه بر آن، خط انشعاب آب به طول ۳۵ کیلومتر برای ۴۰ محله عشایری به ۵۰۰ خانوار و ۱۵۰۰ نفر از جمعیت عشایری اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست، ۴ سکوی برداشت آب ساخته شده است، ادامه داد: تاکنون هر روز برای این ۴ ماه که عشایر در منطقه گلیل و سرانی ساکن هستند، ۵۰ دستگاه تراکتور آبرسان در این منطقه ۱۲ کیلومتر را طی می کردند که با ساخت این سکوهای برداشت آب، ترددها حذف می شود.

به گفته این مقام مسئول، برای اجرای فاز نخست پروژه آبرسانی گلیل و سرانی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی به فاز دوم این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از کار در این فاز انجام شده و ۵۰ درصد باقی مانده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای تکمیل این فاز ۱۵ میلیارد تومان نیاز است، افزود: طی امسال ۷ میلیارد تومان اختصاص یافته و برای سال آینده نیز باید ۸ میلیارد تومان اختصاص یابد تا پروژه به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در فاز دوم انجام می شود این است که انشعابات با نیروی صقلی به محلات و سامانه های عشایری منتقل شود.

به گفته روشن ضمیر در راستای این پروژه، اختصاص سالانه ۱۰۰ هزار متر مکعب آب از شرکت آب منطقه ای اخذ شده و این حجم آب از ۳ یا ۴ چشمه موجود در سد گلیل تامین می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha