• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402041409061
  • خبرنگار : 50604

دستیار استاندار گلستان در مدیریت یکپارچه آب تاکید کرد؛

ضرورت تشکیل کمیته مدیریت یکپارچه منابع آب

ضرورت تشکیل کمیته مدیریت یکپارچه منابع آب

ایسنا/گلستان دستیار استاندار گلستان در مدیریت یکپارچه آب، ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل کمیته مدیریت یکپارچه آب گفت: برای مدیریت بهینه مصرف آب همه دستگاه‌ها باید مشارکت کنند.

سید محسن حسینی ظهر چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در دیدار با معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های مختلف در خصوص مدیریت منابع آب اظهار کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری متولی بخش زیادی از دستگاه‌هایی است که در بخش آب ذی‌مدخل یا ذی‌نفع هستند، بنابراین در مدیریت مصرف آب می‌تواند اثرگذاری زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از کارگروه‌های تخصصی وجود دارند که مدیریت آن با معاونت هماهنگی امور عمرانی است، افزود: کارگروه امور زیربنائی، کارگروه سازگاری با کم آبی، شورای فنی، شورای مسکن، کارگروه پسماند و غیره که طرح موضوعات مرتبط با آب توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی می‌تواند به مدیریت یکپارچه منابع آب کمک کند.

عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان بیان کرد: من باب مثال با توجه به اینکه شهرها و روستاها بخشی از حوضه‌های آبریز را اشغال می‌کنند و مدیریت بالادستی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تحت نظر معاونت امور عمرانی استانداری است که اگر بتوانند در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی و مدیریت سیلاب شهری اقداماتی را انجام داده و مقررات و اعتبارات را به این سمت سوق دهند، بخشی از مدیریت یکپارچه منابع آب حاصل می‌شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این جلسه ضمن استقبال از ورود جدی این معاونت به موضوع مدیریت یکپارچه منابع آب با توجه به اهمیت این موضوع اظهار کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی از هر گونه همکاری در خصوص مدیریت یکپارچه منابع آّب استقبال می‌کند.

 سید مهدی مهیائی نیز بر اهمیت هماهنگی دستگاه‌ها بر مدیریت مصرف آب  و مقابله با خشکسالی تأکید کرد و افزود: با تشکیل کمیته مدیریت یکپارچه منابع آب می‌توان راهکارهای مختلف در این زمینه احصا و مسائل را پیگیری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha