• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402041509550
  • منبع : نمایندگی گیلان

محیط بان رودباری:

حاضرم بیش از وظیفه خود، برای محیط زیست کار کنم

حاضرم بیش از وظیفه خود، برای محیط زیست کار کنم

ایسنا/گیلان کاظمی با بیان اینکه همواره حاضرم بیش از وظیفه خود در محیط زیست کار کنم و هیچ گاه در این راه خسته نخواهم شد، افزود: رودبار به عنوان یکی از کمربندهای طلایی اکولوژیکی کشور از غنای زیستی بالایی برخوردار ست

حسن کاظمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به مدت ۱۵ سال است که به محیط بانی مشغول هستم و در شهرستان های ماسال و رودبار افتخار خدمت دارم، اظهار کرد: محیط بانی کاری غیر از عشق نیست؛ همواره اسلحه شکارچیان در کمین است و باید برای حفاظت از محیط زیست، محیط بان جان خود را به خطر بیندازد.

وی افزود: حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی شهرستان رودبار که یکی از شهرستان های دارای تنوع زیستی بالا است از اهمیت بالایی برخوردار است و قلبم همواره برای حفاظت از محیط زیست به خصوص حفاظت از جان گربه سانان رودبار می تپد.

کاظمی تصریح کرد: ۴ گونه گربه سان شامل پلنگ، سیاهگوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در شهرستان رودبار وجود دارند و علاوه بر این گونه های ارزشمند گونه های دیگر جانوری نظیر خرس قهوه ای، مرال، شوکا، کل و بز، گرگ و... نیز در این شهرستان زیبا زیستگاه دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مشارکت و حساسیت اقشار مختلف جامعه نسبت به حفاظت از گونه های جانوری ارزشمند افزایش یافته است و امیدواریم روز به روز بیشتر شود.

محیط بان شهرستان رودبار گفت: حتی شکارچیان نسبت به گذشته رفتار بهتری دارند و به نظر می رسد گسترش آموزش در جامعه نسبت به حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی می تواند کمک کند بیش از پیش از محیط زیست مراقبت شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از خلاء های موجود در شهرستان رودبار کمبود سازمان های مردم نهاد است که در صورت تقویت و افزایش می توانند در پیشگیری از صدمات به محیط زیست بسیار موثر باشند.

کاظمی با بیان اینکه همواره حاضرم بیش از وظیفه و رسالت خود برای محیط زیست کار کنم و هیچ گاه در این راه خسته نخواهم شد، افزود: رودبار به عنوان یکی از کمربندهای طلایی اکولوژیکی کشور از غنای زیستی بالایی برخوردار ست و بهبود تجهیزات کمک خواهد کرد تا از گونه های جانوری ارزشمند رودبار و گونه های گیاهی این شهرستان نظیر سوسن چلچلراغ بیش از گذشته محافظت و مراقبت شود.    

انتهای پیام 

       

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha