• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402042214144
  • خبرنگار : 50455

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نقش الگویی خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید در جامعه تقویت شود

نقش الگویی خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید در جامعه تقویت شود

ایسنا/قم رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به واسطه تعریف فعالیت‌های مختلف فرهنگی، در تقویت جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران تلاش کند تا در نهایت این خانواده‌ها نقش الگویی در جامعه پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله حسینی بوشهری شامگاه ۲۱ تیرماه در دیدار با سیدحسن قاضی‌ زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید، مسئولیت خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران را مسئولیتی خطیر توصیف کرد و گفت: خدمت در بنیاد شهید یکی از مصادیق روشن عمل صالح و باقیات الصالحات است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دوام انقلاب اسلامی در برابر مشکلات و کارشکنی‌های دشمنان را مدیون از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان دانست و تصریح کرد: بعد از امدادهای الهی و رهبری‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، شهدا و ایثارگران، کسانی هستند که این انقلابی را که امروز در زیر سایه آن زندگی می‌کنیم، در برابر تمامی تهدیدها، دشمنی‌ها و تحریم‌ها، حفظ کردند و سهم وافر آن‌ها در این مسأله، قابل محاسبه نیست.

امام جمعه قم افزود: حرکت انقلاب اسلامی در راستای حرکت انبیاء الهی و مطابق با فطرت انسانی است و برای همین توانسته است در دل‌ها نفوذ کند. به همین خاطر، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شرق و غرب این نظام را تهدیدی در برابر خود می‌دیدند و می‌دانستند که مارکسیسم را در شرق و لیبرال دموکراسی را در غرب نابود خواهد کرد و از همین رو جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند.

مسئولین برای حل مشکلات مردم تلاش کنند

وی ضمن تاکید بر لزوم تلاش مسئولین برای حل مشکلات مردم، تصریح کرد: هر جا جبهه حق در برابر جبهه باطل ایستاده است، مشکلاتی از ناحیه جبهه باطل ایجاد شده است؛ اما مسئولین باید تلاش کنند تا مشکلات مردم حل شود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیپلماسی فراگیر دولت در ارتباط با دیگر کشورها گفت: در دولت سیزدهم گشایش‌هایی احساس می‌شود خصوصا آن که دولت، دیپلماسی و سیاست خارجی خود را تنها به چند کشور محدود نکرده است.

وی اظهار کرد: دشمن نتوانسته است راه و حرکتی که شهدا آغاز کرده‌اند را خاموش کند و از همین رو، کینه آن‌ها را در دل داشته و برای متوقف کردن این حرکت، نسبت به جذب خانواده و فرزندان شهدا طمع ورزیده است؛ بنابراین بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به واسطه تعریف فعالیت‌های مختلف فرهنگی، در تقویت جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران تلاش کند تا در نهایت این خانواده‌ها نقش الگویی در جامعه پیدا کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، تأسیس معاونت آموزش و پژوهش در مجموعه بنیاد شهید را کاری ارزشمند توصیف کرد و افزود: در امر آموزش فرزندان شهدا و ایثارگران، باید همه زمان آن‌ها مورد توجه قرار گیرد تا برای تصدی مسئولیت‌های مختلف نظام آماده شوند؛ چرا که اگر کسانی که درد کشیده انقلاب هستند مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند، راه پیشرفت این انقلاب هموارتر خواهد شد.

 در ابتدای این جلسه، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گزارشی از وضعیت، مشکلات، خدمات و اهداف پیش روی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کرد و حضور پررنگ در عرصه‌های فرهنگی از جمله پشتیبانی از آثار هنری با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی را از جمله اهداف این بنیاد معرفی کرد.

توجه به چرایی و هدف از تاسیس بنیاد شهید، احیای دانشگاه شاهد، ایجاد معاونت آموزشی و پژوهشی و تأکید بر برقراری عدالت در خدمت رسانی به خانواده‌های شهداء و ایثارگران، از جمله مباحثی بود که وی در این دیدار به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha