• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402042415250
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی:

چالش‌های استرس زای کارمندان با ورزش رفع می‌شود

چالش‌های استرس زای کارمندان با ورزش رفع می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئله بزرگ و اساسی که امروز کارمندان در سازمان‌ها و ادارات به آن مبتلا شده‌اند چالش‌های استرس‌زا و اجتماعی است که باید با ورزش در راستای کاهش و رفع آن گام برداشت.

جواد اشرفی، امروز شنبه ۲۴ تیر در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگی ورزشی منطقه سه وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور تیم‌های منتخب پنج استان کشور که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، گفت: ورزش می‌تواند به تقویت قوای جسمی و روحی برای کسب مهارت کمک کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امیدواریم برپایی جشنواره و مسابقات فرهنگی و ورزشی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در راستای توانمندسازی و تقویت جسمی و روحی کارمندان مفید باشد.

مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز گفت: این ورزشکاران در رشته‌های شطرنج، فوتسال، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، داژبال و آمادگی جسمانی با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: این مسابقات از امروز با حضور ۱۰۰ ورزشکار از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و سمنان به میزبانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: حمایت از گسترش و ترویج فرهنگ ورزش در بین کارکنان، حفظ سلامت روحی و جسمی آنان و ارتقای کیفیت ارائه خدمات در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

ذاکریان گفت: لباس ورزشی تیم اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با نماد ارگ کلاه فرنگی بیرجند طراحی شده و طراحی این نماد با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان انجام شده است.

وی بیان کرد: در دنیای امروز اهمیت ورزش در سلامت انسان بر کسی پوشیده نیست و به فرموده امام علی (ع) عقل سالم در بدن سالم است لذا ورزش همان طور که بدن را تربیت و سالم می‌کند در سلامت عقل هم موثر است.

ذاکریان ادامه داد: ورزش برای کارمندان که قشر عظیمی از کارگزاران نظام دولتی را تشکیل می‌دهند و تحرک چندانی ندارند از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوانند نشاط و پویایی لازم را داشته باشند و در مواجهه با اضطراب و تنش‌های کاری راحت‌تر فرایندها را مدیریت و مبنای تصمیم‌گیری و حل مسئله بهتری را پیدا کنند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های ورزشی تاثیر روزافزون بر جنبه‌های گوناگون زندگی انسان از جمله جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارد؛ لذا در این جشنواره از ظرفیت حضور ورزشکاران سایر استان‌ها برای معرفه جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha