• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402042516058
  • خبرنگار : 50037

امام جمعه رزن تأکید کرد

مدارس بهترین سنگر تبیین فلسفه حجاب/ضرورت برخورد با عرضه البسه نامتعارف در فروشگاه‌ها

مدارس بهترین سنگر تبیین فلسفه حجاب/ضرورت برخورد با عرضه البسه نامتعارف در فروشگاه‌ها

ایسنا/همدان امام جمعه رزن گفت: مدارس بهترین سنگر و ظرفیت برای تبیین فلسفه حجاب و بیان دسیسه های پشت صحنه دشمن در رابطه با کشف حجاب بوده که نباید از این سنگر غافل ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر منصوری یکشنبه ۲۵ تیرماه در جلسه عفاف و حجاب شهرستان رزن، اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی به مدد پرودگار به بالاترین نقطه اقتدار و پیشرفت خود در جهان رسیده و دشمن در تلاش است تا با دسیسه های مختلف مانع این پیشرفت انقلاب در عرصه های مختلف شود و از جایگاه منفعلانه قشر جوان و نوجوان انقلاب را آماج توطئه های خود در بحث حجاب با استفاده از شبکه های فضای مجازی قرار داده که باید این قشر نوجوان و آینده ساز ایران اسلامی را نسبت به توطئه ها و جنگ نرم دشمن با تبیین فلسفه حجاب آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه دیگر دشمن توان مقابله با ایران اسلامی را از راه تهاجمی و جنگ فیزیکی ندارد و فعالیت هایی که علیه انقلاب انجام می‌دهد از جایگاه منفعلانه است، یادآور شد: برای مقابله با جنگ نرم دشمن تقویت برنامه های فرهنگی و بولد کردن برنامه های فرهنگی عفاف و حجاب در جامعه ضرورت دوچندان دارد.

منصوری برگزاری ۱۵ شب جشن در پارک شهر رزن و جشن یک کیلومتری شهر رزن را از جمله برنامه های فرهنگی بسیار خوب برگزار شده در این شهرستان در ایام عید قربان و عید غدیر خم امسال با استقبال بی نظیر مردم این شهر دانست و خاطرنشان کرد: خوشبخانه رزن یکی از شهرستان‌هایی است که تاکنون موردی از کشف حجاب نداشتیم ضمن اینکه موارد کم حجابی ها را نیز می توان با تذکر مرتفع کرد.

وی در ادامه با گلایه‌مندی از برخی از مراسم های عروسی در شهرستان رزن، یادآور شد: متأسفانه برخی از مراسم های عروسی تا پاسی از شب ادامه دارد که این امر موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان بوده و مدیریت این مراسم ها توسط صاحب مراسم ضرورت دارد.

امام جمعه رزن همچنین با اشاره به وجود برخی لباس ها و البسه های نامتعارف در برخی از فروشگاه های عرضه لباس در سطح شهر خاطرنشان کرد: در این رابطه در برخی از سطح فروشگاه ها این گونه موارد البسه نامتعارف جمع آوری شده و نیاز است با مابقی چنین فروشگاه ها که نسبت به عرضه و فروش البسه نامتعارف اقدام می کنند، برخورد شود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن در بحث حجاب با برنامه از پیش تعیین شده وارد شده و ما نیز برای خنثی کردن برنامه آنها باید در این رابطه با برنامه ای کارشناسی شده وارد شویم، بیان کرد: عملیاتی کردن تبیین فلسفه حجاب در مدارس به عنوان یکی از بهترین سنگرها با شروع مدارس ضرورت دارد ضمن اینکه هم اکنون نیز در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان می توان این امر را عملیاتی کرد.

فرماندار رزن هم با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با ابزار جنگ نرم و فضای مجازی توطئه‌های زیادی علیه کشور ما انجام داده و با راهکارهای مختلف سعی بر آسیب به بنیان خانواده‌ها دارند، اظهار کرد: نقش مسئولان و دستگاه های فرهنگی و خانواده ها در مقابله با توطئه‌های دشمنان بسیار حائز اهمیت است و در این رابطه باید با استفاده از تمام ظرفیت ها و تبیین و تشریح فرهنگ عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده با اقدامات فرهنگی مناسب گام برداریم.

علی‌اصغر غفاری‌آثار همچنین با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده و آحاد جامعه گفت: در عصر کنونی که معاندین از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم درصدد کمرنگ کردن عفاف و حجاب هستند توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در خنثی کردن توطئه دشمنان تأثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند آموزش های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه و دانشگاه بوده و موضوع حجاب به عنوان یک پدیده اجتماعی است که باعث آرامش در خانواده ها می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha