• جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402043019271
  • خبرنگار : 50549

یک کارشناس مذهبی:

امروز شیرخوارگان حسینی را برای مطالبه وجود مقدس حضرت حجت(عج) واسطه قرار می‌دهیم

امروز شیرخوارگان حسینی را برای مطالبه وجود مقدس حضرت حجت(عج) واسطه قرار می‌دهیم
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی سخنران حرم مطهر رضوی در روز شیرخوارگان حسینی گفت: امروز آمده‌ایم جانان نظام هستی یعنی وجود مقدس حضرت حجت(عج) را از خدا مطالبه کنیم و این اطفال را در پیشگاه حضرت حق واسطه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین حلواییان امروز ۳۰ تیرماه، در مراسم شیرخوارگان حسینی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مادران با حضور در مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر جهان نشان می‌دهند و می‌گویند که فرزندانشان را برای قیام امام زمان(عج) نذر می‌کنند.

وی افزود: نه فقط ۶ ماهه امام حسین(ع) بلکه علی‌اکبر نیز الگوی جوانان ما در پیروی از ساحت مقدس ولایت است؛ حضرت علی اکبر درس بزرگی به ما داد و او نیز تشنه آب حیاتی بود به نام حسین بن علی؛ علی اکبر تشنه راه ولایت بود.

حلواییان اظهار کرد: مجلس امروز ما صرفاً مراسم روضه نیست هر چند مجلس روضه قیمتی و ارزشمند است اما مجلس امروز ما لشگرکشی برای مهدی فاطمه(عج) است؛ امروز آمده‌ایم برای مولایمان قدم برداریم.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: این لشگرکشی ما برای امام زمان(عج) از عطش فطری ما برخاسته است. امروز آمده‌ایم جانان نظام هستی یعنی وجود مقدس حضرت حجت(عج) را از خدا مطالبه کنیم و این اطفال را در پیشگاه حضرت حق واسطه قرار دهیم؛ بر اساس فرمایش امام صادق(ع) که فرمودند «هر وقت حاجتی داشتید خدا را به دم مظلوم قسم دهید» پرسیدند خون مظلوم خون چه کسی است و حضرت فرمودند «حضرت علی اصغر(ع)» و ما آمده‌ایم تا طفل ۶ ماهه اباعبدالله الحسین(ع) را واسطه قرار دهیم.

حلواییان اظهار کرد: مردم ایران ۴۴ سال است که انقلاب کرده‌اند و پای تمام سختی‌ها نیز ایستاده‌اند، شهیدان بسیاری تقدیم انقلاب کرده‌اند تا پرچم را به دست صاحب اصلی برسانند انقلاب اسلامی مقدمه‌ساز شده و بخشی از انقلاب مهدوی است، لذا باید به آن ایران قوی دست پیدا کنیم و با عزت و قدرت در رکاب ولی خدا اجازه ندهیم کربلایی دیگر تکرار شود.

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: خون شهدا زمینه‌ساز ظهور است و خداوند خون شهدا را ضایع نمی‌کند. آن‌ها که خون خود را در دفاع از حرم دادند خونشان زمینه‌ساز ظهور است و امروز ما آمده‌ایم جان فدای ولایت کنیم، امروز مادران آمده‌اند تا فرزندان خود را تقدیم سیدالشهدا کنند.

جان‌های تشنه بشریت نیازمند آب حیات امامت هستند

حلواییان ابراز کرد: امروز روز جهانی عطش بشریت به مقام امامت و ولایت است. این عطش از آتش آمده همان حرارتی است که از شهادت امام حسین(ع) در دل همه ما قرار گرفته. امروز جان‌های تشنه بشریت نیازمند آب حیات امامت و ولایت است.

وی گفت: شهید سلیمانی خود را نذر وجود ملت ایران کرد و مادران امروز آمده‌اند تا فرزندان خود را نذر خدمت به انقلاب اسلامی و سربازی ولایت کنند؛ امروز مادران آمده‌اند تا در مکتب شهید سلیمانی به سوی ظهور امام زمان(عج) گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha