• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402043119559
  • خبرنگار : 50107

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خبر داد

امضای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توافق و تفاهم‌نامه در نمایشگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد

امضای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توافق و تفاهم‌نامه در نمایشگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: آورده اصلی ما در نمایشگاه مشهد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توافق و تفاهم‌نامه برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود که در نمایشگاه اردیبهشت ماه این رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده و اکنون ۴ برابر شده است.

حجت‌الله عبدالملکی، ۳۰ تیرماه، در اختتامیه دومین نمایشگاه رونمایی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال نزدیک شدن به نقش اساسی خود در اقتصاد ملی مبتنی بر نظریه اقتصاد مقاومتی هستند. اگر انتقاداتی در زمینه کژکارکردی وجود داشت، در طول کمتر از دو سال دولت سیزدهم دیگر نقدی به کژکارکردی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌توانند با قدرت طوفانی خود در رشد و پیشرفت اقتصادی نقش داشته باشند. در طول دولت جدید سرعت رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دو برابر شده و جنب و جوشی در این مناطق شکل گرفته است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه دومین نمایشگاه به منظور معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی برگزار شد، تصریح کرد: آورده اصلی ما در این نمایشگاه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توافق و تفاهم‌نامه برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود که در نمایشگاه اردیبهشت ماه این رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده و اکنون ۴ برابر شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اضافه کرد: همچنین بسته‌های ارائه شده ما نیز دو برابر شده که نشان می‌دهد هرچه جلو می‌رویم تمایل برای سرمایه‌گذاری در مناطق افزایش پیدا می‌کند، بنابراین به درستی هدف‌گیری کردیم. در نمایشگاه این مناطق کنار هم قرار می‌گیرند و چند روز با هم مشورت کرده و کار شبکه‌ای انجام می‌دهند، بنابراین هماهنگی روز به روز بیشتر می‌شود. در نمایشگاه مشهد ۱۲ منطقه ویژه، ۸ منطقه آزاد قدیمی‌تر و ۷ منطقه آزاد جدید حضور داشتند که در نمایشگاه آینده این تعداد بیشتر خواهند شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha