• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050201015
  • خبرنگار : 50570

عرض ارادت به امام حسین(ع) در نمایشگاه «بغض رقیه»

عرض ارادت به امام حسین(ع) در نمایشگاه «بغض رقیه»

ایسنا/خراسان رضوی این هنرمند تصویرگر گفت: برگزاری نمایشگاه بعض رقیه تنها عرض ارادتی بود که نسبت به امام حسین(ع) داشتم.

حلیمه پیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص هدف برگزاری نمایشگاه تصویرسازی «بغض رقیه» اظهار کرد: آغاز تصویرسازی آثار این نمایشگاه مربوط به سال ۱۳۹۲ است که سعی کردم با استفاده از کتبی چون «لهوف» و «مدینه تا مدینه» به روایت زندگی امام حسین(ع) بپردازم.

وی افزود: بعدها با تکمیل آثار، طراحی‌ها به صورت تصویر روی شیشه ثبت و در نهایت ۱۴ اثر طراحی شد که این موضوع را به فال نیک گرفتم. با این آثار در زاهدان نمایشگاهی در گذشته برگزار شده است و در حال حاضر این موقعیت به دست آمد تا در مشهد نیز نمایشگاهی برگزار کنم.

پیری در خصوص مضامین آثار نمایشگاه بغض رقیه بیان کرد: آثار نمایشگاه برگرفته از کتب لهوف است که به شرح زندگی امام حسین(ع) در زمان کودکی و الهاماتی که بر حضرت محمد(ص) در خصوص امام حسین(ع) می‌شد، می‌پردازد. در چند اثر نیز به واقعه عاشورا و حوادثی که برای حضرت زینب(س) و رقیه(س) رخ می‌دهد، اشاره دارد. ۲ اثر دیگر در نمایشگاه نیز به ماجرای آخرالزمان و اینکه حضرت مهدی(عج) به خونخواهی امام حسین(ع) بر می‌خیزد، می‌پردازد.

این هنرمند تصویرگر در خصوص چرایی انتخاب اسم «بغض رقیه» برای نمایشگاه خود گفت: در زمان طراحی آثار صحنه‌ای که حضرت رقیه در خرابه‌های شام سر پدر خود را بغل می‌کند به نظر من دلنشین‌تر از مابقی آثار بود و اسم این نمایشگاه از موضوع این اثر وام گرفته شده است.

وی اظهار کرد: تا به امروز استقبال از نمایشگاه خوب بوده و در کنار تمام تصاویر روایت‌های مربوط به آن حادثه نیز نصب شده است و تمامی آثار با تکنیک چاپ روی شیشه ثبت شده‌اند که این موضوع برای تمام علاقمندان جذاب بوده است.

پیری با اشاره به اینکه حس ارادت به امام حسین(ع) باعث برگزاری این نمایشگاه شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای نمایشگاه به دنبال حمایت نبودم و دلیل برگزاری این نمایشگاه تنها عرض ارادت و وظیفه‌ای بود که نسبت به امام حسین(ع) احساس می‌کردم، اما با همت حوزه هنری خراسان رضوی این نمایشگاه برگزار شد و تنها دغدغه من این است که آثارم دیده شود و تاثیرگذار باشد؛ هیچ گاه به قصد فروش آثار این نمایشگاه را برگزار نکردم.

این هنرمند تصویرگر در خصوص مدت زمان آماده‌سازی آثار نمایشگاه بیان کرد: به این دلیل که نمایشگاه قبلا در زاهدان برگزار شده بود، آماده‌سازی آثار زمان زیادی نبرد و با فرا رسیدن ایام محرم تصمیم گرفتم تا آثار را در مشهد نیز به نمایش بگذارم.

وی در خصوص جایگاه هنر تصویرسازی در جامعه امروز اظهار کرد: خوشبختانه امروزه تصویرسازی دیجیتال بسیار مورد استقبال قرارگرفته است و علاقه‌مندان زیادی به این رشته روی آورده‌اند، اما از طرفی با گران شدن کتاب و کاغذ، پیشرفت فضای مجازی و گوشی همراه آسیب جدی به این رشته وارد شده است و افراد برای فعالیت کردن در این رشته باید علاقه‌مند باشند.

نمایشگاه «بعض رقیه» از ۲۸ تیرماه در در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی آغاز و تا ۳ مرداد ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۴ از آثار حلیمه پیری در این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha