• پنجشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402051207469
  • خبرنگار : 50201

در جلسه فعالان گردشگری استان مطرح شد

لزوم افزایش روابط گردشگری مازندران و خراسان رضوی

لزوم افزایش روابط گردشگری مازندران و خراسان رضوی

ایسنا/مازندران مدیرکل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی مازندران با اشاره به لزوم آغاز روابط گردشگری بین مازندران و خراسان رضوی گفت: استان مازندران دارای ظرفیت‌های زیادی است که می‌تواند مقصد گردشگری دو استان باشد.

صادق برزگر عصر پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه در گردهمایی فعالان حوزه گردشگری که با حضور استاندار مازندران در دفتر استانداری غرب مازندران نوشهر برگزار شد، افزود: با توجه به تاسیسات گردشگری که در استان مازندران وجود دارد می توان پذیرای بیشتری از گردشگران کشورهای حاشیه خزر از جمله عمان باشد.

مدیرکل گردشگری مازندران با اشاره به فعالیت ۳۵۰ بوم گردی دارای مجوز در استان تصریح کرد: ۵۰ مجوز جدید صادر شد و ۷۰ مجوز نیز در فرایند کار قرار دارد.

ایجاد کریدور مازندران و خراسان رضوی

سید مجتبی احمدی مدیر آژانس مسافرتی "آتی" در خراسان رضوی نیز در این گردهمایی با بیان اینکه مازندران قطعه ای از بهشت است که کشورهای حوزه خلیج فارس اشتیاق زیادی برای سفر به آن دارند، ابراز کرد: با توجه به بازدید استاندار مازندران از خراسان رضوی و حضور ۵ میلیون زائر خارجی به مشهد، ایجاد کریدور بین خراسان رضوی و مازندران لازم به نظر می‌رسد تا به توسعه گردشگری کمک کند.

وی گفت: با سیاست جامعه هتل داران خراسان رضوی، آمادگی نرخ گذاری مناسب برای سفر به مشهد به صورت گروهی از مازندران وجود دارد.

مدیر آژانس مسافرتی آتی ادامه داد: با توجه به اینکه فرودگاه رامسر بین المللی شده است روزهای دوشنبه پرواز رامسر مسقط راه اندازی شده، که این امر کمک شایانی به حضور گردشگران عمانی می کند.

احمدی ادامه داد: درحال حاضر ۵۲۴ آژانس مسافرتی و ۲۴۰ هزار تخت در مشهد فعال است.

وی خاطرنشان کرد: برای افرادی که دارای درآمد پایینی هستند زائر شهر در مشهد مربوط به آستان قدس در اختیار مسافران مازندرانی قرار می گیرد.

احمدی با بیان اینکه طبق آمار ۵۸ درصد ضریب اشغال تخت های مازندران است، افزود: با مسافران خراسان رضوی می توان ظرفیت های خالی را پر کرد.

۳۷۰ اقامتگاه بومگردی در مازندران

در ادامه روح الله فرقانی رئیس انجمن بوم گردی مازندران با بیان اینکه ۳۷۰ اقامتگاه بوم گردی در نقاط ییلاقی و روستایی مازندران فعال است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان مازندران سه هزار و ۷۰۰ روستا وجود دارد، این تعداد اقامتگاه بسیار کم است.

وی افزود: همه اقامتگاه‌های بوم گردی مازندران آمادگی پذیرایی از مسافران استان خراسان رضوی هستند.

فرقانی گفت: در گذشته قوانین بوم گردی ها در قالب خانه فرهنگیان بود اما در حال حاضر زیر نظر گردشگری است که قوانین آن برای گرفتن مجوز بوم گردی ها سخت شده است.

در ادامه محمدعلی محسنی نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس و نایب رئیس کمیسیون گردشگری مجلس نیز با بیان اینکه بخش های خصوصی جهت کمک به توسعه گردشگری پای کار آمدند، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه ۶ میلیون یورو از طریق گردشگری سلامت پیش بینی شده است.

وی گفت: بستر برای توسعه گردشگری از جمله جاده، فرودگاه و نخبگان استان را داریم و بخش خصوصی نیز پای کار است و تنها نخ تسبیح را نیازمندیم که اینها را به هم وصل کند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با گلایه از تصمیم نادرست شرکت آسمان در کنسل کردن پرواز نوشهر-مشهد از فرودگاه نوشهر ابراز کرد: بعد از پیگیری زیاد تنها یک پرواز انجام می‌شود که این موجب نارضایتی شدید زائران امام رضا (ع) از نوشهر و شهرهای اطراف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha