• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052213612
  • خبرنگار : 50107

عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

۳۰ درصد از ۴۰ درصد اعتبارات حاشیه شهر مشهد در سال گذشته جذب شده است

۳۰ درصد از ۴۰ درصد اعتبارات حاشیه شهر مشهد در سال گذشته جذب شده است

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در سال گذشته  از ۴۰ درصد اعتباراتی که شورا برای حاشیه شهر در نظر گرفت، ۳۰ درصد جذب شده است، گفت: باید نظارت بیشتری داشته باشیم تا سیاستی که برای شهرداری در نظر می‌گیریم، انجام شود.

سید ابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا و با حضور در محل این خبرگزاری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: شورا در این دوره دو رویکرد دارد. یکی از رویکردها توسعه شهر با محوریت حرم مطهر است. شهر از یک طرف ۵ کیلومتر و از طرف دیگر ۲۵ کیلومتر توسعه پیدا کرده، بنابراین ما این رویکرد را داریم و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

وی افزود: رویکرد دوم در خصوص حاشیه شهر است. ۳۰ درصد جمعیت در محدوده شهر قرار دارد که نام آن را حاشیه شهر گذاشتند. حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد اعتبارات به این محدوده تعلق می‌گیرد.

علیزاده ادامه داد: در سال اول شورا،  ۴۰ درصد اعتبار را برای حاشیه شهر در نظر گرفتیم. شهرداری باید همت خود را روی این موضوع بگذارد که وقتی اعتبار گذاشته شد، آن اعتبار را جذب کند. سال گذشته ۹۰ تا ۱۰۰ درصد منابع ما تامین اما ۶۰ تا ۶۵ درصد بودجه مصرفی ما محقق شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: از ۴۰ درصد اعتباراتی که برای حاشیه شهر در نظر گرفته شده، ۳۰ درصد جذب شده است. باید نظارت بیشتری داشته باشیم تا سیاستی که برای شهرداری در نظر می‌گیریم، انجام شود. در سال ۱۴۰۲ اعتبارات حاشیه شهر را به ۵۰ درصد رساندیم تا توازن خدمات شهری رعایت شود. هر خلأ و آسیبی در فضای کلان شهر باشد، آسیب آن به همه فضای شهر تسری پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: برخی این موضوع را مطرح می‌کنند که اگر خدماتی به حاشیه شهر داده شود ساختمان‌های ناپایدار افزایش پیدا می‌کند. ما این موضوع را در اولویت گذاشتیم که اراضی خالی در اولویت تعیین تکلیف قرار گیرد و با آن‌ها صلح انجام شود. اگر شرایط پاسخگویی و صدور مجوز فراهم شود، توسعه پایدار به آن سمت می‌رود.

علیزاده با بیان اینکه ما برای سال ۱۴۰۱ برای هر محله هدف، ۱۰ میلیارد تومان تعیین کردیم تا پروژه‌ها با نظر خود مردم تعریف شود، عنوان کرد: این موضوع رضایتمندی بسیار خوبی ایجاد کرد؛ زیرا اگر نیازهای اولیه از نگاه مدیر مغفول مانده باشد، با این کار دیده می‌شود. سال دوم این رقم را به ۱۵ میلیارد تومان افزایش دادیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: دغدغه مردم در حاشیه شهر توانمندسازی معیشت است، بنابراین ۶ پروژه مرکز رویش تعریف کردیم تا آموزش و صفر تا صد تولید تا مصرف در این مراکز تسهیلگری انجام شود و مردم به توانمندی بیشتری از بُعد معیشتی برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha