• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052616610
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری تربت حیدریه:

شهرستان تربت حیدریه بیش از ۴۰ نوع تأسیسات گردشگری دارد

شهرستان تربت حیدریه بیش از ۴۰ نوع تأسیسات گردشگری دارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه گفت: شهرستان تربت حیدریه بیش از ۴۰ نوع تأسیسات گردشگری دارد.

علی محمدی در گفت و گو با ایسنا از ساماندهی و بهسازی رستوران‌ها و مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی شهرستان تربت حیدریه خبر داد و افزود: با پیگیری و مساعدت معاونت سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان، رستوران‌ها و مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی تحت پوشش این اداره بهسازی و ساماندهی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تردد سالیانه حدود ۱۰ میلیون مسافر و گردشگر از محور این شهرستان و هم چنین با توجه به نزدیک شدن به ایام دهه پایانی صفر، لذا ارائه خدمات مناسب و شایسته به مسافران و زائران حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) از اولویت‌های کاری اداره کل میراث فرهنگی استان و ستاد خدمات سفر شهرستان است و در همین خصوص ساماندهی و تجهیز نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی واقع در رستوران‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی در دستور کار این اداره قرار گرفت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر نمازخانه‌ها و مجتمع بهداشتی بین‌راهی شهرستان به دلیل عدم مدیریت و فرسوده بودن کارایی لازم را نداشتند، با هماهنگی صورت گرفته با مالکان و مدیران این مجموعه، با تجهیز و مرمت این مکان‌ها، احیا و ساماندهی مجدد آن‌ها انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا تجهیز نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی رستوران‌های بین‌راهی گرماب، رباط سنگ، آرامش و مجتمع‌های خدماتی رفاهی امام رضا (ع) و آفتاب با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

شهرستان تربت حیدریه بیش از ۴۰ نوع تأسیسات گردشگری دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه شهرستان تربت حیدریه بیش از ۴۰ نوع تأسیسات گردشگری دارد، گفت: با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در دروازه جنوبی مشهد و عبور بیش از ۱۰ میلیون مسافر و گردشگر از این محور، ایجاد این زیرساخت‌ها ضروری است.

مجموعه قطب الدین حیدر، خانه امینی، حمام حاجی رئیس، مزار بوری آباد، بنای مقبره و مسجد شیخ حیدر کدکنی، منطقه گردشگری سد نسر، غار نمک حصار یزدان و روستای گردشگری بکاول از جمله مناطق دیدنی شهرستان تربت حیدریه است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha