• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402052616635
  • خبرنگار : 50167

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه عنوان کرد

تشکیل بیش از ۱۱ هزار پرونده بیماران سرطانی در انجمن خیریه مهرانه زنجان

تشکیل بیش از ۱۱ هزار پرونده بیماران سرطانی در انجمن خیریه مهرانه زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه گفت: داروی سرطان هست ولی گران است و هر روز هم این مسئله حادتر می‌شود.

اصغر وثوق پیش از ظهر امروز (۲۶ مردادماه) در نشست خبری که در انجمن خیریه مهرانه برگزار شد، اظهار کرد: انجمن خیریه مهرانه، ۲۰ شعبه دارد که ۱۳۷۰ نفر در آن مشغول به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته خیرین ۱۵۳ هزار ساعت در انجمن خیریه مهرانه کار کرده‌اند و به نوعی این بی‌نظیر است، افزود: بیمار مبتلا به سرطان در زنجان به واسطه کمک مردمی که انجام می‌شود، پروسه درمان خود را سپری می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۱ هزار پرونده در انجمن خیریه مهرانه تشکیل شده است، تصریح کرد: طی سال گذشته نیز ۱۰۶۹ پرونده در انجمن خیریه مهرانه تشکیل شده است، گفتنی است سال گذشته تاکنون ۱۱۵ هزار نفر از مهمانسرای مهرانه استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه با اشاره به بخش‌های مختلف کلینیک مهرانه شامل رادیوتراپی، شیمی‌درمانی، آزمایشگاه و پزشکی هسته‌ای، گفت: پزشکی هسته‌ای مهمترین بخش مهرانه بوده که دستگاه پت‌اسکن در آنجا مستقر شده است، این دستگاه یک دستگاه فوق‌پیشرفته است که در زنجان به روز و بدون هزینه بیماران استقاده می‌کنند.

وثوق با بیان اینکه مهرانه با پولی که از بیمه‌ها می‌گیرد، امورات خود را می‌گذراند به طوری که ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال گذشته باید از بیماران دریافت می‌کردیم که نگرفته‌ایم، اظهار کرد: یک ریال به خارج از استان زنجان پول دارو نمی‌دهیم. البته با بیماران اهل تکاب، بیجار و میانه مانند بیماران زنجانی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن خیریه مهرانه ۹ سال است که در حوزه پیشگیری از سرطان فعالیت می‌کند و ۴۳ هزار خانم در راستای پیشگیری از سرطان سینه، ۳۶ هزار دانش‌آموز توسط مهرانه آموزش تغذیه داشته‌اند، افزود: بیشترین مراجعه آقایان به کلینیک مهرانه برای سرطان دستگاه گوارش و خانم‌ها برای سرطان سینه است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد پرونده‌های انجمن خیریه مهرانه طی سالیان اخیر صعودی نیست بلکه به دلیل گران شدن داروهای سرطان هزینه بالاست، تصریح کرد: انجمن خیریه مهرانه در زمینه غربالگری سرطان فعالیت می‌کند اکنون آزمایشگاه برای آقایان رایگان بوده و تاکنون ۵۲۵ نفر آزمایش انجام شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه با بیان اینکه دستگاه ماموگرافی توسط انجمن خیریه مهرانه خریداری شده است و در انتظار مجوز است، گفت: توصیه می‌شود خانم‌ها پس از ۳۵ سالگی به ماموگرافی اهمیت ویژه‌ای دهند.

وثوق با بیان اینکه نباید بگذاریم به برنامه پیشگیری مهرانه حمله شود، اظهار کرد: مهرانه اکنون ۲ دستگاه رادیوتراپی دارد که باید یکی از آن‌ها تعویض شود که ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد؛ بنابراین مهرانه بی‌نیاز نشده است، گفتنی است هزینه دارو نیز  زیاد است به طوری‌که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارو اسفندماه سال گذشته شده است.

وی با بیان اینکه به ۲۰ استان کشور طی ۴ سال فرهنگ مهرانه را خواهیم برد، افزود: خواهشمند است مردم به صورت فردی به بیمار مبتلا به سرطان کمک نکنند.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه پت‌اسکن انجمن خیریه مهرانه مختص بیماران استان زنجان است، تصریح کرد: بسیار مهم است به طوری‌که در ماه ۱۱۲ پت انجام می‌شود به همین دلیل صف طولانی است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha