• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052817917
  • خبرنگار : 30147

امام جمعه کوهسرخ:

وزارت آموزش و پرورش باید شعار عدالت آموزشی را در مناطق محروم عملیاتی کند

وزارت آموزش و پرورش باید شعار عدالت آموزشی را در مناطق محروم عملیاتی کند

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه کوهسرخ گفت: اقدامات مسئولان و انتقال معلمان با تجربه از این منطقه فقط مهاجرت و ترک تحصیل‌ها را افزایش می‌دهد، وزارت آموزش و پرورش باید شعار عدالت آموزشی را در مناطق محروم عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام محمود رضایی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی چند روز گذشته انتقالی ۵۰ نفر از معلمان و مدیران کوهسرخ برای رفتن به سایر شهرستان‌ها از جمله کاشمر قطعی شده است، افزود: در حالی این اتفاق افتاده که خود کوهسرخ از کمبود نیرو به شدت رنج می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص پیگیری‌های بسیاری داشته‌ام، تصریح کرد: متأسفانه نیروهای با تجربه کوهسرخ را به دیگر مناطق می‌فرستند و مجدد نیروهایی که از تجربه کمتری برخوردارند را به این منطقه منتقل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کوهسرخ با انتقاد از اینکه کوهسرخ آزمایشگاه شده است، بیان کرد: این آفت بزرگی است که مناطق محروم، محروم‌تر و مناطق برخوردار، برخوردارتر می‌شوند، چه ضرورتی دارد که نیروهای با تجربه شهرستان به مرکز قطب بروند.

برخی اقدامات موجب افزایش مهاجرت و ترک تحصیل‌ها می‌شود

وی گفت: متأسفانه از تمامی شهرهای اطراف نیروهایی به کاشمر می‌روند در صورتی که کاشمر به این تعداد نیاز ندارد، علیرغم اینکه مقطع دوم حساس‌ترین مقطع محسوب می‌شود و افراد با تجربه باید مسئولیت آن را عهده‌دار شوند اما این اتفاق نمی‌افتد.

رضایی با بیان اینکه چه ضرورتی دارد تمامی این نیروها به مرکز قطب بروند، افزود: مسئولان آموزش و پرورش در استان و کشور با این اقدامات عدالت آموزشی را زیر سؤال می‌برند.

وی اظهار کرد: اقدامات مسئولان و انتقال معلمان با تجربه از این منطقه فقط مهاجرت و ترک تحصیل‌ها را افزایش می‌دهد، وزارت آموزش و پرورش باید شعار عدالت آموزشی را در مناطق محروم عملیاتی کند.

امام جمعه کوهسرخ اذعان کرد: برخی اقدامات و تصمیم گیری‌های مسئولان این شهرستان را فقط محروم‌تر از قبل می‌کند، مسئولان به جای اینکه استعدادهای این شهرستان را شکوفا کنند فقط مرکز قطب ترشیز یا گناباد را تقویت می‌کنند.

باید جلوی این سیاست‌های غلط گرفته شود

وی با اشاره به اینکه مراکز قطب سرانه‌ها و امکانات بسیار بهتری دارند، گفت: باید جلوی این سیاست‌های غلط و رفتارهای بیرونی در حوزه آموزش و پرورش گرفته شود.

رضایی عنوان کرد: متأسفانه بدون هماهنگی با مجموعه شهرستان این جابجایی‌ها صورت گرفته است، این وضعیت را مردم شهرستان کوهسرخ نمی‌پذیرند.

وی افزود: علیرغم استعدادها و توانایی‌های بسیاری که شهرستان کوهسرخ دارد اما در همه عرصه‌ها ته خط می‌گذارند، توجه به حوزه آموزش و پرورش خواست همه مردم است.

امام جمعه کوهسرخ در ادامه با انتقاد از وجود مسئولان و معلمان پروازی در منطقه گفت: متأسفانه همه روز ۵۰۰ مسئول، مدیر و معلم در رفت و آمد هستند و از کاشمر به این منطقه می‌آیند.

نباید با مناطق محروم این گونه معامله کنیم

وی تصریح کرد: اگر مسئولان نگاه عدالت محور داشته باشند باید مناطق محروم تقویت شود، نه اینکه بی‌توجه به مشکلات کوهسرخ باشیم.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: چرا امروز باید به منطقه مادری‌مان بعد از ۸۰ سال چوب حرمان بخورد، در صورتی که نباید با مناطق محروم این گونه معامله کنیم.

وی گفت: اگرچه سال‌هاست می‌گوییم منطقه پیشرفته هستیم و کوهسرخ نگویید محروم، اما برخی اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها جلوی پیشرفت را می‌گیرند. باید سیاست‌گذاری‌ها برای مناطق محروم کارشناسی شده تر باشد.

امام جمعه کوهسرخ ضمن انتقاد تند از انتقالات عده‌ای از آموزگاران و برخی مدیران مدارس در شهرستان‌های منطقه ترشیز و کوهسرخ به قطب مرکزی(کاشمر) نسبت به عدم رعایت عدالت آموزشی در مناطق محروم توسط وزاتخانه آموزش و پرورش هشدار داد.

وی افزود: اینکه وزیر محترم آموزش و پرورش مسئله تقویت مدارس روستایی، عشایری، روستا مرکزی و... را جزء سیاست اصولی این وزارتخانه خوانده در حد یک شعار در مناطق کمتر توسعه یافته مثل کوهسرخ باقی مانده و این مطالبه به حق مردم حرمان زده ما تاکنون اجرایی که نشده بماند بلکه بیشتر بر محرومیت دانش آموزان ما افزوده است.

نبود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوهسرخ

رضایی در ادامه با انتقاد از نبود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوهسرخ گفت: ادارات فرهنگی باید هر چه زودتر در این شهرستان استقرار پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی ظرفیت‌های بسیاری دارند و باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: امروز دشمن با تمام توان در برابر مسائل فرهنگی ما قد علم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha