• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402053018984
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد:

استانداردسازی تمام کلاس‌های درس لرستان تا دو سال آینده

استانداردسازی تمام کلاس‌های درس لرستان تا دو سال آینده

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: مناطق حاشیه‌ای از اولویت‌های ما هستند و هرکجا که می‌توانیم ابتدا مناطق حاشیه‌ای و محروم را در اولویت کار خود قرار می‌دهیم.

یونس بهاروند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا دو سال آینده تمام کلاس‌های درس لرستان را استانداردسازی می‌کنیم.

وی ضمن تشکر از حضور همیشگی خیران در کمک به ساخت و نوسازی مدارس، بیان کرد: صنایع بزرگی که در استان فعالیت دارند وظیفه دارند بخشی از درآمد خود را در راستای فعالیت‌های اجتماعی هزینه کنند که در این راستا بانک پاسارگاد طی یک سال گذشته ۱۱ مدرسه و بانک‌های صادرات و دی نیز مدارسی ساخته‌اند که در حال استفاده هستند.

بهاروند ادامه داد: ما در این زمینه نمی‌توانیم به واحدهای بزرگی مانند پتروشیمی دستور بدهیم که همکاری کنند لذا در این زمینه دست به دامن استاندار شدیم که به آن‌ها دستور همکاری و کم در قالب مسئولیت اجتماعی را بدهد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان افزود: در مناطق حاشیه‌ خرم‌آباد مانند پشت بازار در حال ساخت یک مدرسه دو کلاسه بزرگ هستیم که تا پایان شهریورماه تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در کوی علی‌آباد پشت پمپ‌بنزین شریعتی یک مدرسه ۱۸ کلاسه ساختیم که چند هزار متر زیربنا دارد، مناطق حاشیه‌ای از اولویت‌های ما هستند و هرکجا که می‌توانیم ابتدا مناطق حاشیه‌ای و محروم را در اولویت کار خود قرار می‌دهیم.

بهاروند تصریح کرد: از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۹ مجلس اعتباری تحت عنوان تخریب و بازسازی مدارس فرسوده به میزان چهار میلیارد دلار برای کل کشور قرار دادند که در آن مقطع دست نوسازی باز بود ولی الان با تحریم‌ها و فشارهایی که از بیرون روی نظام هست خیلی از برنامه‌ها و پروژه‌ها تعطیل شده و ما مجبور به اولویت‌بندی شدیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: در جنوب شهر خرم‌آباد یک استخر در گلدشت شرقی داریم که ۳۰ و نیم میلیارد تومان برای آن اعتبار گذاشتیم که بتوانیم این پروژه را شروع کنیم که الان حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد و با تزریق اعتبار سرعت آن بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha