• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402060201403
  • خبرنگار : 50455

معاون استانداری قم:

لزوم استفاده از حضور زائران خارجی در قم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان

لزوم استفاده از حضور زائران خارجی در قم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان

ایسنا/قم معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم بر لزوم استفاده از فرصت حضور زائران و گردشگران خارجی در قم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری استان به مردم ایران و جهان تاکید کرد.

ابوالقاسم مقیمی امروز ۲ شهریورماه در سومین جلسه گروه کاری گردشگری ذیل کارگروه اقتصادی استانداری قم که در سالن جلسات حضرت زینب (س) برگزارشد، بر لزوم معرفی اماکن مختلف تاریخی و گردشگری استان به عموم زائران و گردشگران از بدو ورود به استان قم تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم، گفت: با هدف آشنایی بیشتر مردم با اماکن مهم استان در حوزه گردشگری،طبق توافق حاصل شده با سازمان ایرانگردی و جهانگردی،تعداد ۱۰ تابلو تبلیغاتی معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان در اتوبان‌های قم - تهران و مسیر سلفچگان برای اطلاع‌رسانی به عموم مردم نصب خواهد شد.

وی با اشاره به وجود برخی از نقص‌ها در جای‌گذاری تابلوهای حمل و نقل و ترافیک در سطح استان، عنوان کرد: عدم جای‌گذاری یا جای‌گذاری‌های نابه‌جای تابلوهای شهری، زائران و گردشگران را با مشکلاتی روبرو می‌کند؛ در جهت جلوگیری از بروز این چنین مسائل، یک تیم پایش متشکل از کارشناسان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برای بررسی تابلوهای اطلاع‌رسانی ایجاد می‌شود.

معاون استاندار قم اظهار کرد: با هدف تسهیل در معرفی اماکن مختلف استان قم به زائرین و گردشگران خارجی، تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر استفاده از زبان فارسی به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو مجهز خواهند شد.

مقیمی با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم استان در حوزه گردشگری، راه‌اندازی حمل و نقل اختصاصی ویژه گردشگران و زائرین خارجی است، تصریح کرد: ایجاد سکوی راهنمای زائرین خارجی در پایانه‌های مسافربری و ایستگاه راه‌آهن قم با وجود تمامی امکانات لازم اعم از مترجم، سرویس حمل و نقل ضرورت دارد و این موضوع با همکاری دستگاه‌های مربوطه به زودی پیگیری و انجام خواهد شد.

مقیمی یادآور شد: برای جلوگیری از تخلف در دریافت هزینه‌های حمل و نقلی از زائران و گردشگران خارجی، نرخ نامه‌ای از قیمت‌های حمل و نقل زائران ایرانی و غیرایرانی مصوب می‌شود و با متخلفان این حوزه، برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha