• جمعه / ۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060301659
  • خبرنگار : 50604

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر لزوم تکریم پزشکان و داروسازان

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر لزوم تکریم پزشکان و داروسازان

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ساده زیستی و خدمت خالصانه شهدا هفته دولت گفت: دولت‌مردان شهیدان رجایی و باهنر را در خدمت‌رسانی به مردم الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: پیروزی و پایداری حکومت ها مستلزم به رعایت اسباب و قوانینی است که هر حکومتی مطابق با اصول آن حرکت کند پیروز و در غیر این‌صورت با شکست مواجه خواهد شد.

وی با تاکید اینکه هر شری که به انسان ها می‌رسد نتیجه عواقب اعمال خود آن‌هاست، گفت: آنچه از سوی خداوند به انسان‌ها می‌رسد چیزی به جز خیرخواهی و نیکی نیست و نباید مصیبت‌ها و مشکلات را به خدا نسبت داد.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه باید زندگی که ملت‌های که مورد لطف الهی بوده را مورد مطالعه قرار داده و از سیره آنها الگوبرداری کنیم، گفت: وحدت و همدلی رمز موفقیت حکومت‌ها بوده و جوامعی که دچار تفرقه می‌شوند، محکوم به شکست هستند.

برقرار با اشاره به اینکه کینه توزی و تفرقه ستون فقرات یک جامعه را در هم می‌شکند، اضافه کرد :حکومت صالحان در یک جامعه بیانگر زندگی افراد صالح و خداجوی در آن جامعه است.

وی با اشاره به سالروز اشغال ایران توسط متفقین و حکومت ظالمانه رضاخان قلدر بر مردم ایران گفت: رضا خان نمونه بارزی از حاکمان فاسد بر مردم مظلوم ایران بود که علاوه بر اینکه باعث عقب‌ماندگی و رکود کشور در زمینه عمرانی، کشاورزی و اقتصادی شد با قانون کشف حجاب در صدد مبارزه با دین مردم برآمد.

امام جمعه موقت گرگان ضمن تبریک سالروز تولد محمد ابن زکریای رازی و روز داروساز در هفته پیش‌ رو از اتلاف وقت جوانان و نوجوانان در فضای مجازی انتقاد کرد و افزود: اگر جوانان و نوجوانان ما به جای آنکه ساعت‌ها بدون هدف وقت خود را در فضای مجازی هدر بدهند به کسب علم و دانش مشغول شوند، قطعا در آینده دانشمندان بزرگ زیادی نظیر زکریای رازی خواهیم داشت.

برقرار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر دولتمردان را به الگو برداری از این شهیدان توصیه کرد و افزود: شهید رجایی زمانی که به ریاست جمهوری رسید به همسرش گفت از امروز رخت خوابم را بردار و به جز این زیلو، زیرانداز راحت‌تری مهیا نکن زیرا اکثر مردم ما وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و من با این روش می‌خواهم همانند مردم زندگی کرده و آنها را بیشتر درک کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha