• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402060401949
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

یک مسئول خبر داد:

شتاب‌دهی احداث مراکز بازسازی ذخائر آبزیان در هرمزگان

شتاب‌دهی احداث مراکز بازسازی ذخائر آبزیان در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: امروز مدیریت مشارکتی در حفظ و بازسازی ذخائر در دنیا بویژه کشورهایی مانند ژاپن و چین بدون مشارکت صیادان امکان پذیر نبوده و صیادان و بهره برداران دریا در کنار دولت نسبت به بازسازی و حفظ ذخائر مشارکت و همکاری دارند.

مسعود بارانی صبح امروز (چهارم شهریورماه) به اهمیت و جایگاه بازسازی ذخایر برای بقا و حفظ ذخایر آبزیان به وِیژه در راستای پایداری صید و صیادی و حفظ ذخایر آبزیان برای نسل آینده اشاره کرد و گفت: در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان خوشبختانه در استان هرمزگان در طی چند سال اخیر و با توجه به تاکیدات دولت مردمی با حمایت استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران اقدامات خوبی انجام شده است. مسعود بارانی تنظیم برنامه عملیاتی برای بازسازی ذخایر، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و مشورتی و ... را از فرآیندهای مهم برای اجرای برنامه عملیاتی بازسازی ذخایر خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه با راه‌اندازی این مراکز و ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی، بهسازی منابع آبزیان و حفاظت از خورهای منتهی به دریا وضعیت ذخائر گونه‌هایی دریایی نیز بهبود می‌یابد، تصریح کرد: تا قبل از این در استان تنها یک مرکز بازسازی ذخایر آبزیان وجود داشت که در کلاهی در شهرستان میناب واقع شده است و نخستین پایلوت تکثیر میگو کشور نیز بوده است.

بارانی خاطرنشان کرد: شتابدهی به احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور با تاکیدات و پیگیری استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران در دستور کار شیلات استان قرار دارد.

در ادامه مدیرکل دفتر بازسازی ذخائر ژنتیکی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه اجرای برنامه‌های حفاظتی و بازسازی ذخایر زمینه ساز بهره‌برداری پایدار و مسئولانه که تضمین کننده اشتغال پایدار برای جامعه صیادی استان هرمزگان است، افزود: با توجه به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان و نقش آن در تامین اشتغال پایدار صیادان، این محور در اولویت‌های اصلی برنامه‌های سازمان شیلات ایران و اداره کل شیلات هرمزگان است.

ناصر کرمی راد تصریح کرد: امروز مدیریت مشارکتی در حفظ و بازسازی ذخائر در دنیا بویژه کشورهایی مانند ژاپن و چین بدون مشارکت صیادان امکان پذیر نبوده و صیادان و بهره برداران دریا در کنار دولت نسبت به بازسازی و حفظ ذخائر مشارکت و همکاری دارند، از طرفی منابع آبزیان دریا جزئی از ثروت ملی و انفال بوده که نیاز به حفاظت و بازسازی دارد و تحقق این مهم نیز علاوه بر حمایت دولت نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران حوزه دریایی است.

وی جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره‌گاه‌ها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت‌ها و اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha