• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060402160
  • خبرنگار : 50356

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

کاهش ۱۷ درصدی تعداد دام سبک در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته

کاهش ۱۷ درصدی تعداد دام سبک در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تعداد دام سبک در استان نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد بر اساس آمار ارائه شده در ابتدای سال ۱۴۰۲ کاهش داشته است.

احمد داوطلب در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص کشتار دام در خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: تولید گوشت قرمز استان در ۴ ماهه تا پایان تیرماه بر اساس مجموع تعداد دام کشتارشده در سطح کشتارگاه‌های استان و دام‌های صادر شده به سایر استان‌ها حدود ۲۶هزار و ۸۲۰ تن بوده که شامل ۱۷ هزار و ۱۸۰ تن گوشت گوسفندی و ۹۶۳۹ تن گوشت گاوی است.

وی افزود: میزان تولید گوشت قرمز در سال گذشته در خراسان رضوی حدود ۹۲ هزار تن بوده است. استان به لحاظ تولید گوشت قرمز و تعداد دام سبک رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره کشتار دام در استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا انتهای تیر ماه، تعداد کشتار دام سنگین در استان ۳۱ هزار و ۹۳۰ راس و تعداد کشتار دام سبک در استان ۵۳۷ هزار و ۳۰ راس بوده است. تعداد کشتار دام سنگین از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نسبت به مقطع زمانی مشابه در  سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است و در سال ۱۴۰۲ به ثبات رسیده است.

داوطلب ادامه داد: میانگین روزانه تعداد کشتار گوسفند و بز در حال حاضر در سطح استان ۵۲۰۰ راس و تعداد گاو و گوساله ۳۰۵ راس است.

وی در رابطه با جمعیت دامی در خراسان رضوی تصریح کرد: جمعیت دام سبک در استان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار راس و دام سنگین حدود ۳۷۰ هزار راس است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: تعداد دام سبک در استان نسبت به سال قبل حدود ۱۷ درصد بر اساس آمار ارائه شده در ابتدای سال ۱۴۰۲ کاهش داشته است؛ با این وجود آمار دام سنگین نسبت سال قبل کاهش محسوسی نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha