• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402060906053
  • خبرنگار : 50377

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

فیبر نوری راهکار دولت سیزدهم برای حل چالش‌های ارتباطی کشور است

فیبر نوری راهکار دولت سیزدهم برای حل چالش‌های ارتباطی کشور است

ایسنا/مازندران معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فیبر نوری راهکار دولت سیزدهم برای حل چالش‌های ارتباطی و اینترنت در کشور است، گفت: تا پایان فعالیت دولت ۲۰ میلیون خانوار زیرپوشش این شبکه قرار می‌گیرند.

امیر محمدزاده لاجوردی شامگاه هشتم شهریور در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی فیبر نوری که در تالار جلسات شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد، اظهار کرد: عزم و اراده دولت سیزدهم برای فراهم سازی زیرساخت‌ها در اجرای طرح بسیار جدی است و تمام تلاش این وزارتخانه آن است تا فضاهای کسب و کار بر بستر اینترنت زیرپوشش این شبکه قرار گیرند.

این مسئول، استفاده از فیبر نوری منازل و کسب و کار را در ارتقای اقتصاد مهم دانست و گفت: این پروژه در استان با روند مناسبی در حال اجراست و به دلیل تراکم جمعیت بالا در مازندران اپراتورهای مختلفی خواهان اجرای این طرح هستند.

استاندار مازندران نیز ضمن اشاره به هدف‌گذاری مازندران هوشمند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مازندران توجه ویژه به امر گردشگری است و گردشگران نیز نیازمند ابزارهای جدید و تکنولوژی‌های نوین هستند بنابراین باید برای رسیدن به این هدف تلاش بیشتری داشته باشیم.

سید محمود حسینی پور در ادامه افزود: سالانه حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون مسافر داخلی به مازندران داریم که نیازمند بهره‌مندی از تکنولوژی نوین هستند از این رو باید پلتفرم‌های مورد نیاز گردشگران را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی را بهره‌وری با تکنولوژی‌های نوین دانست و ادامه داد: لازمه  بروزرسانی زیرساخت های استان مازندران  در مدار توسعه قرار گرفتن این استان است.

این مسئول اقدامات و دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران را قابل تحسین دانست و گفت: البته ما برای رسیدن به شرایط مطلوب هنوز راه زیادی را در پیش داریم ولی ریل‌گذاری خوبی انجام شد و به نظر می رسد سازمان فناوری و ارتباطات باید با روحیه جهادی سرعت اقدامات زیربنایی را در تکنولوژی ارتباطات بیشتر کند.

حسینی‌پور افزود: باید بتوانیم با زیر ساخت‌های مدرن، از نو سیستم مدیریتی استان را تعریف و تکنولوژی‌های نوین را در مازندران حاکم کنیم تا استان نمونه هوشمند کشور شویم.

استاندار مازندران یادآور شد: مازندران باید در هوش مصنوعی و مدیریت ارزش نقش اول را ایفا کند که تحقق این مهم نیز ظرفیت نخبگان را می‌طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha