• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061610291
  • خبرنگار : 50555

برگزاری اولین مصاحبه علمی‌فنی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری کشور در مشهد

برگزاری اولین مصاحبه علمی‌فنی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری کشور در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برگزاری اولین مصاحبه علمی‌فنی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری در مشهد گفت: تمام پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری باید از مهارت فنی برخوردار باشند.

حسن بابایی امروز پنج شنبه ۱۶ شهریور ماه، در حاشیه اولین مصاحبه علمی‌فنی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری اسناد رسمی اظهارکرد: نقش و جایگاه سردفتران در جامعه یک مسند مهم و خاص محسوب می‌شود. این حرفه در مقایسه با سایر حرف حقوقی به لحاظ امنیت همواره نیازمند بررسی بیشتر پذیرفته‌شدگان است.

وی افزود: در این مصاحبه و در مرحله اول، توان علمی افراد سنجیده می‌شود، ضمن اینکه توان فنی آن‌ها نیز از اهمیت و مقوله خاصی برخوردار خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به اینکه بسیاری از فرآیندها در دفاتر اسناد رسمی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: برای ما بسیار مهم است که پذیرفته‌شدگان به فن‌آوری، آگاهی داشته باشند.

بابایی عنوان کرد: نکته مهم دیگر در این مصاحبه‌ها بحث علم حقوق است و باید توان فنی آن‌ها احراز شود. بیش از ۱۰۰ نوع سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود لذا این افراد باید از توان تحلیل و قدرت استنباط برخوردار باشند.

وی بیان کرد: تمام پذیرفته‌شدگان که در مرحله اول قبول می‌شوند، لازم است از مهارت فنی برخوردار باشند. لذا دوره‌های کارآموزی برای داوطلبان برگزار شده و سپس مصاحبه فنی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هیات مصاحبه در سراسر کشور در استان‌ها فعال هستند و از حالت تمرکز خارج شده‌اند.

در ادامه این جلسه سید مرتضی مولوی‌پور، مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اظهارکرد: در این مصاحبه اعضای هیات شامل اعضای قضایی و فن‌آوری حضور دارند و میزان آشنایی پذیرفته‌شدگان با امور حقوقی و سامانه آنی به‌صورت حضوری، آنلاین و شفاهی سنجیده می‌شود.

مولوی پور تصریح کرد: افراد توانمند که نمره قبولی کسب کنند برای ابلاغ معرفی و سایرین نیز برای کار عملی و حضوری معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، شایان ذکر است افراد متقاضی در آزمون کتبی سردفتری اگر به حدنصاب علمی دست پیدا کنند، به مصاحبه شفاهی یا اصطلاحا «اختبار» دعوت خواهند شد و فرد متقاضی که به مصاحبه دعوت می‌شود، به داشتن اطلاعاتی نسبت به شرایط و ضوابط این امر ملزم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha