• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402063018842
  • خبرنگار : 30058

معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

اخذ مجوز ۱۱ رشته گرایش برای دانشگاه محقق اردبیلی طی یک سال گذشته

اخذ مجوز ۱۱ رشته گرایش برای دانشگاه محقق اردبیلی طی یک سال گذشته

ایسنا/اردبیل معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی از اخذ مجوز ۱۱ رشته گرایش برای دانشگاه محقق اردبیلی طی یک سال گذشته خبر داد.

قادر قاسمی ۳۰ شهریور در جلسه شورای دانشگاه محقق اردبیلی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی این دانشگاه با بیان اینکه طی یک سال اخیر مجوز ۱۱ رشته گرایش از سوی سازمان گسترش بر اساس نیاز استان و اشتغال پذیری برای دانشگاه محقق اردبیلی صادر شده است، گفت: در حال حاضر دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۳ رشته در مقطع کاردانی، ۶۵ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته، ۸ رشته در مقطه کارشناسی ناپیوسته، ۱۶۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۷ رشته در مقطع دکتری می باشد.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۳۹۹ عضو هیات علمی است که از این تعداد یک نفر استاد ممتاز، ۱۲۵ نفر استاد تمام، ۱۶۷ نفر دانشیار، ۱۰۰ نفر استادیار و ۶ نفر مربی هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه دارای حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی داخلی و خارجی است، ادامه داد: طی یک سال گذشته کلاس ها و دفاع از پایان نامه ها و رساله ها به صورت حضوری شد و در ادامه با آغاز اغتشاشات با درایت رئیس دانشگاه و همکاری اعضای هیات علمی و یاوران آموزشی کلیه کلاس های آموزشی دانشگاه به صورت منظم برگزار شد.

وی از ثبت حضور و غیاب دانشجویان در سامانه گلستان توسط اساتید خبر داد و گفت: ۴۰ رشته گرایش نیز بر اساس سند تحول دولت سیزدهم در شورای آموزشی دانشگاه مورد تصویب قرار گرفته است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شیوه نامه انتخاب سرآمدان آموزشی تدوین شده و سرآمدان آموزشی این دانشگاه به همراه یاوران علمی حوزه آموزش در دانشگاه محقق اردبیلی در هفته معلم تجلیل شدند، اضافه کرد: جذب ۳۰ نفر عضو هیات علمی جدید در رشته هایی که میزان اشتغال دانش آموختگان را فراهم می کند، تصویب شده و روند خود را طی می کند.

وی از ایجاد و برگزاری حدود ۱۳۰ دوره مهارتی و آزاد و آموزش بیش از شش هزار و ۶۰۰ نفر خبر داد و تصریح کرد: برخی از این افراد وارد بازار کار شده و امروز به عنوان کارآفرین مطرح هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ارائه ۱۳۴ عنوان درس مهارتی برای دانشجویان دوره کارشناسی در این دانشگاه، گفت: تفاهم نامه های مختلفی نیز با دستگاه های اجرایی و شرکت های خارج از دانشگاه برای برگزاری دوره های مهارتی منعقد شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی از ایجاد خدمات جدید از جمله صدور نامه مهمانی، انتقالی، کارآموزی، تصویب پروپوزال، امضای الکترونیکی حق التدریس اساتید در سامانه گلستان خبر داد و افزود: همچنین ارتباط سیستم گلستان با سامانه های متعدد برای استعلام های مختلف از جمله صندوق رفاه دانشجویان، ثبت احوال، وزارت علوم، آموزش و پرورش و سامانه خدمات هوشمند یکپارچه دولت و امکان ثبتنام گروهی دانشجویان خارجی فراهم شده است.

وی از تهیه شیوه نامه پرداخت حق التدریس برای اساتیدی که دارای دانشجوی خارجی هستند خبر داد و گفت: تدوین شیوه نامه بسندگی زبان خارجی، راه اندازی سامانه تجمیع اطلاعات و مستندات داوطلبان مرحله دوم آزمون دکتری برای نخستین بار با سرور داخلی، افزایش کمک هزینه انجام پایان نامه ها و رساله ها، بررسی پرونده استعدادهای درخشان دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی با افزایش ۳۰ درصدی جذب دانشجویان نخبه، تصویب قانون جدید برای واحد موظفی مدیران، اعطای پایه های مختلف به همکاران برای اولین بار، پرداخت به موقع حق التدریس نیز طی یک سال گذشته در این دانشگاه انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha