• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402071711848
  • خبرنگار : 50026

راه‌اندازی باجه پستی و فروشگاه اینترنتی در مناطق مرزی خراسان جنوبی

راه‌اندازی باجه پستی و فروشگاه اینترنتی در مناطق مرزی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل پست خراسان جنوبی از راه‌اندازی باجه پستی در پایانه مرزی ماهیرود خبر داد و گفت: راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی در مناطق مرزی از جمله مرز ماهیرود در دستور کار است.

حسین ظهوری، امروز دوشنبه، ۱۷ مهر در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۹۰۵ هزار مرسوله پستی وارد خراسان جنوبی شده‌ و ۹۲۷ هزار مرسوله از استان صادر شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه کسب این رتبه نشان از رشد خدمات‌دهی و ارائه خدمات جدید این شرکت در سال جاری دارد، افزود: خریدهای اینترنتی صادره استان در این مدت ۱۰ هزار و ۸۲۵ مرسوله بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۲ درصدی دارد و بیشتر شامل محصولات راهبردی در بخش کشاورزی بوده‌ است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی تصریح کرد: مرسوله‌های پستی اینترنتی وارده به استان نیز ۶۵ هزار مرسوله بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته‌ است.

ظهوری بیان کرد: تعداد فروشگاه‌های اینترنتی استان از ۸۸ فروشگاه در سال گذشته به ۱۱۲ فروشگاه در سال جاری افزایش یافته که رشد ۲۷ درصدی داشته‌ و مزیت‌ این فروشگاه‌ها برای تولیدکنندگان واقعی است و دست دلالان قطع می‌شود.

وی ادامه داد: ضریب تعادل پست استان در سال جاری رشد چشمگیری داشته و از محدود شرکت‌های پست در سطح کشور هستیم که در حال حاضر در مرحله سوددهی قرار داریم.

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال ۴۰ هزار و ۷۵۷ فقره گذرنامه را در سطح استان توزیع کردیم که ۵۰ درصد آن متعلق به ایام اربعین بوده‌ است.

وی با اشاره به رونمایی از تمبر زرشک، یکصد سالگی هیات ابوالفضلی (ع) بیرجند و چند تمبر اختصاصی دیگر در یک سال گذشته تصریح کرد: درخواست غیرحضوری و اینترنتی پلاک‌های تلفیقی کدپستی و شهرداری، پست نام، سامانه درخواست غیرحضوری مدارک تحصیلی دانشجویان، پیک هوشمند شهری و فروش اینترنتی کالاهای تنظیم بازار از خدمات پستی است که به شکل اینترنتی ارائه می‌شود.

ظهوری از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی افزایش تعرفه‌های پستی در سال جاری نیز خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک کویر تایر را در سطح کشور توزیع کردیم و ارسال عناب خراسان جنوبی را به صورت تازه خوری داشتیم که در حال حاضر ارسال تازه خوری محصول زرشک را به سراسر کشور از طریق خدمت ویژه داریم.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات پست استان به صورت الکترونیکی است افزود: در چند روز آینده سه دستگاه کامیون و یک دستگاه کامیونت تحویل این مجموعه خواهد شد که نقش مهمی در تسریع خدمات دارد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی به فعالیت ۱۴ اداره و نمایندگی پست، ۷۶ دفتر پیشخوان شهری و سه دفتر پیشخوان روستایی در این استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر سه خط ویژه به شهرهای تهران، زاهدان و مشهد داریم و امکان ارسال محموله ویژه در کمتر ۲۴ ساعت به این شهرها فراهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha