• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402080100391
  • خبرنگار : 50560

معاون دانشگاه پیام نور:

دانشگاه پیام نور بوئین زهرا با قوت به فعالیت خود ادامه می‌دهد

دانشگاه پیام نور بوئین زهرا با قوت به فعالیت خود ادامه می‌دهد
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین معاون حقوقی مجلس و هماهنگی استان‌های دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام‌نور بوئین زهرا به دلیل امکانات، درآمدزایی، تعداد دانشجو و اقتضائات محلی در طرح آمایش نظام آموزشی عالی با تائید شورای گسترش در هیچ دانشگاهی ادغام نمی‌شود و با قوت و حمایت بیشتر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مجتبی سلطانی احمدی  عصر ۳۰ مهر ۱۴۰۲ در حاشیه سفر خود به استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور بوئین زهرا به دلیل امکانات، درآمدزایی، تعداد دانشجو و اقتضائات محلی در طرح آمایش نظام آموزشی عالی با تائید شورای گسترش در هیچ دانشگاهی ادغام نمی‌شود و با قوت و حمایت بیشتر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی تقویت تحصیلات تکمیلی و افزایش رشته‌های تحصیلی را از برنامه‌های این دانشگاه درباره پیام نور بوئین زهرا اعلام کرد و افزود: دانشگاه پیام نور در رسته‌ دانشگاه‌های باز، از راه دور و ترکیبی قرار دارد و شیوه‌ نظام آموزشی آن و نوع مأموریتش با دانشگاه‌های سنتی متفاوت است، از این‌رو بحث ادغام بعضی مراکز و واحدهای این دانشگاه در دانشگاه‌های سنتی بحثی فنی و علمی نیست و صحیح به نظر نمی‌رسد.

این مسئول عنوان کرد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند اگر دانشگاه‌های پیام نور شهرستان‌ها در دانشگاه سنتی موجود در استان، ادغام شود سرانه و ظرفیت دانشجویی آن دانشگاه افزایش می‌یابد که این نگاه صحیح نیست. دانشجویان دانشگاه پیام نور با علم و آگاهی به نوعِ خاصِ نظام آموزشی این دانشگاه با وجود خالی بودن صندلی در سایر دانشگاه‌ها وارد دانشگاه پیام نور شدند و اگر از این حق محروم شوند فرصت ادامه تحصیلات تکمیلی از آنان گرفته می‌شود.

سلطانی احمدی در پایان گفت: هدف دانشگاه پیام نور برقراری عدالت آموزشی از طریق عمومی‌سازی آموزش عالی و ترویج علم است و ان‌شاءالله بتواند به عنوان مولود انقلاب اسلامی بیش از پیش دراین  مسیر با موفقیت گام بردارد.

به گزارش ایسنا، در کمیته ۵ نفره آموزش برنامه هفتم تصویب شده بود که کلیه مراکز استانی پیام نور به دانشگاه فرهنگیان و در شهرستان‌ها به فنی و حرفه‌ای واگذار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha