• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402080100622
  • خبرنگار : 50598

بازدید کاردار و هیات تجاری صربستان از پارک علم و فناوری استان مرکزی‌

بازدید کاردار و هیات تجاری صربستان از پارک علم و فناوری استان مرکزی‌

ایسنا/مرکزی کاردار سفارت صربستان در ایران و ۹ هیئت تجاری صربستانی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان مرکزی بازدید و گفت‌وگو داشتند.

پریشیچ، کاردار سفارت صربستان در جمهوری اسلامی ایران، اول آبان ماه در نشست هیات تجاری صربستانی با شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار کرد: همراه من یک هیات اقتصادی مهم از صربستان است که از حمایت‌های کامل سفارت‌های ایران و صربستان برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های زیادی برای همکاری علمی و فناوری بین دو کشور وجود دارد گفت: با توجه به اینکه نظام آموزشی ایران و صربستان در سطح عالی قرار دارد، این مهم می‌تواند زمینه‌های بالقوه همکاری‌های علمی و تجاری بین دو کشور را برقرار کند.

محمدعلی داستان، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی نیز با اشاره به حضور بیش از ۲۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان اظهار کرد: هماهنگی 6 ماهه‌ای برای برگزاری این نشست انجام شده است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری تلاش می‌کند در مسیر حرکت خود به جنبه اقتصادی شرکت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد، افزود: شرکت‌هایی که در این جلسه حضور دارند، شرکت‌هایی هستند که به طور خاص مرتبط با زمینه تخصصی هیات تجاری صربستانی فعالیت دارند.

داستان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان مرکزی یکی از بزرگترین پارک‌های علم و فناوری کشور است، ادامه داد: پارک علم و فناوری مکانی است که ایده‌های علمی در مرحله دانشگاهی را به ثروت تبدیل می‌کند. 

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی اضافه کرد: شرکت‌های این پارک در حوزه‌های مختلف علمی از قبیل نانو، ساختمان سازی، کشاورزی و نفتی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم نتایج این جلسه به مرادوات تجاری منجر شود، گفت: پارک تمام حمایت خود را در جهت عقد قراردادهای تجاری انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این جلسه، نمایشگاهی با حضور ۲۰ شرکت دانش بنیان برگزار شد.

بازدید کاردار و هیات تجاری صربستان از پارک علم و فناوری استان مرکزی‌

بازدید کاردار و هیات تجاری صربستان از پارک علم و فناوری استان مرکزی‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha