• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080503525
  • خبرنگار : 50356

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی منصوب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی منصوب شد

ایسنا/خراسان رضوی طی حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید حامد حسینی به عنوان مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی منصوب شد.

رضا خواجه نایینی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در این مراسم با تاکید بر موضوع مولدسازی اظهار کرد: برگزاری جلسات ماهانه سران قوا در خصوص مولدسازی نشان از اهمیت این موضوع دارد و تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی به مدیران استانی در اولویت قرار دادن این موضوع است‌.

وی افزود: تسهیلات تبصره ۱۸، درگاه ملی مجوزها، سرمایه‌گذاری خارجی و نظارت مالی از دیگر حوزه‌های مهم فعالیت‌ ادارات کل امور اقتصادی و دارایی در استان‌ها است‌.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، یکی از سیاست‌های مهم وزارت اقتصاد را استفاده از بدنه کارشناسی در انتصابات عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه حوزه فعالیت این وزارتخانه تخصصی است، سیاست وزیر امور اقتصادی  و دارایی استفاده از بدنه کارشناسی و فنی خود وزارت در انتصاب مدیران است‌.

خواجه نایینی، مدیر کل جدید امور اقتصادی ودارایی خراسان رضوی را فردی صاحب تجربه در حوزه‌های نظارت مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: تحصیلات آقای حسینی در حوزه مالی و اقتصادی است که مدیران کمی از این حیث دارای چنین ویژگی و امتیازی هستند.

در ادامه این مراسم ابوالفصل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به گستردگی وظایف امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: در سال‌های گذشته، اقتصاد و دارایی به عنوان فعالیت‌های ذی‌حسابان که به نوعی نرم‌افزاری است شناخته می‌شد؛ اما در سال‌های اخیر با برنامه‌هایی که استاندار در مسیر رشد اقتصادی استان مشخص کرد، این اداره کل به پیشانی و جلودار در فعالیت‌های اقتصادی استان از جمله در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مولدسازی، تامین منابع و ... تبدیل شده است.

وی با اشاره به رشد سه و نیم برابری سرمایه‌گذاری خارجی در استان افزود: حمایت از فعالیت‌های بانکی مبتنی بر حمایت از بخش تولید، ایجاد هماهنگی در دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان، ارائه و ارسال طرح‌ها و پیشنهادهای کارشناسی شده تاثیرگذار در حوزه‌های اقتصادی به مرکز و ارتباط خوب و موثر با بخش خصوصی از جمله رویکردهای این اداره کل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: رشد اقتصادی استان نسبت به کشور حدود ۲ واحد درصد بیشتر بوده که فعالیت‌های عنوان شده در این رشد اقتصادی تاثیر بسزایی داشته است.

چمندی ادامه داد: مدیر کل جدید اداره کل امور اقتصادی و دارایی نیز از نیروهای صاحب تجربه است که درک تخصصی و خوبی از مسائل استان دارد و می‌تواند در پیشرفت استان نقش آفرین باشد.

در ادامه حامد حسینی، مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: اهداف این اداره کل در دو حوزه راهبری موضوعات مرتبط با درآمد و هزینه‌ای و اجرای سیاست‌های اقتصادی استان است. تعامل بیشتر با بخش خصوصی، مولدسازی، تسهیلات تبصره  ۱۸ و سیاست‌های اقتصادی استان که در قالب قرارگاه تامین مالی سایر کمیته‌های اقتصادی به این اداره کل محول می‌شود، از جمله فعالیت‌های مهم این اداره کل محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی آیین معارفه مدیر کل جدید این اداره کل با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استانی برگزار شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha