• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402082316907
  • خبرنگار : 50163

کلاف سردرگم مناسب‌سازی مطب‌ پزشکان برای معلولان ابهری

کلاف سردرگم مناسب‌سازی مطب‌ پزشکان برای معلولان ابهری

ایسنا/زنجان معاون برنامه‌ریزی فرماندار ابهر گفت: در حوزه مناسب‌سازی مطب پزشکان مشکلات زیادی وجود دارد و عملا معلولان و جانبازان دسترسی به پزشکان متخصص ندارند.

عباس امیرلو ظهر امروز (۲۳ آبان‌ماه) در جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان ابهر با بیان اینکه تا پایان آذرماه همه ادارات باید تلاش کنند نسبت به مناسب‌سازی اقدام کنند، عنوان کرد: این موضوع قطعا در ارزیابی پایان سال مدیران لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه معلولان و جانبازان بوده و از اولویت‌های شهرستان نیز به شمار می‌رود، ادامه داد: این قشر از جامعه قشری آسیب دیده‌اند که باید حمایت شوند تا بتوانند از همه امکانات و خدمات مانند افراد عادی بهره‌مند شوند.

این مسئول با توصیح این‌که از نظام مهندسی شهرستان درخواست داریم از ادارات بازدید به عمل آورده و نظرات کارشناسی خود را در رابطه با مناسب‌سازی برخی دستگاه‌های اجرایی که این موضوع در آنها لحاظ نشده ارائه کنند، افزود: در اداراتی که امکان مناسب‌سازی وجود ندارد رئیس یا یکی از معاونان اداره باید در طبقه همکف مستقر شود تا معلولان بتوانند به آنان دسترسی داشته باشند. 

امیرلو با توضیح این‌که با توجه به مصوبه شورای اسلامی یک دستگاه مینی‌بوس جهت تسهیل در رفت‌وآمد معلولان در نظر گرفته شده که یک اقدام ارزنده است، عنوان کرد: این مصوبه با توجه به نیاز شهرستان تایید و به شهرداری جهت طی مراحل لازم ابلاغ شده است.

معاون فرماندار ابهر با انتقاد از رعایت نشدن موضوع مناسب‌سازی در بسیاری از مطب‌های پزشکان ابهر، توضیح داد: در حوزه مناسب‌سازی در مطب پزشکان مشکلات زیادی وجود دارد و عملا معلولان و جانبازان دسترسی به پزشکان متخصص ندارند؛ هم چنین برخی از بانک‌ها نیز مناسب‌سازی نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همه ما در قبال معلولان و جانبازان یک وظیفه قانونی و یک وظیفه انسانی داریم، اضافه کرد: در کنار انجام وظایف قانونی باید به مشکلات این قشر از جامعه به چشم یک وظیفه انسانی نگریسته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha