• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402082317262
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

حوزه هنری برای تقویت فرهنگ غنی عشایری تلاش می‌کند

حوزه هنری برای تقویت فرهنگ غنی عشایری تلاش می‌کند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه هنری برای تقویت فرهنگ غنی و هزار ساله عشایری تلاش می‌کند.

شریف اسلامی روز سه‌شنبه، ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست چیستی و چرایی فرهنگ عشایری افزود: ظرفیت‌های گردشگری این استان تنها طبیعت زیبای آن نیست و فرهنگ عشایری که خود شامل شیوه زندگی، آئین‌ها، باورها و رسوم عشایر این استان است، پتانسیل بالقوه‌ای برای جذب گردشگر است.

وی اظهارکرد: اگرچه در استان جاده خوب و زیرساخت مناسب نداریم، اما کسی که به عنوان گردشگر عشایری به استان می‌آید، توقع هیچکدام از این زیرساخت‌ها را ندارد و توقعات خود را با امکانات عشایر تنظیم می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید برای برون‌رفت گردشگری از وضعیت کنونی هم‌اندیشی کرد و ارزش افزوده‌ای ایجاد کنیم که هم فرهنگ عشایری را تقویت کند و هم اقتصاد گردشگری استان را رونق بدهد.

اسلامی با بیان اینکه اجداد ما در گذشته قرن‌ها این نوع زندگی را داشتند، تصریح کرد: این نوع زندگی بر مبنای کوچ‌نشینی بوده آداب، رسوم، فرهنگ، هویت و آیین‌هایی شکل گرفته است که جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی تاکید کرد: حوزه هنری برای تقویت فرهنگ غنی و هزار ساله عشایری تلاش می‌کند، اما احیای این فرهنگ‌ها به آن معنا نیست که روش‌های زندگی عشایری احیا شود، بلکه به دنبال تقویت ارزش‌های فرهنگ عشایری هستیم.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی بر مبنای فرهنگ بومی خود به توسعه رسیدند و ما نیز باید فرهنگ بومی خودمان را مبنای توسعه قرار دهیم، در حالی که ما داشته‌های فرهنگی خود را به فراموشی سپرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، اسلامی بیان کرد: در برخی فصول استان ما با هجوم گردشگر روبروست، پس باید شیوه‌هایی پیدا کنیم که گردشگری فرهنگی و عشایری را رونق ببخشیم و مطمئناً عشایر هم از رونق این گردشگری سود خواهند برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha