• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402082921333
  • خبرنگار : 71442

قوانین فعالیت رسانه‌های صوت و تصویر مجازی در انتخابات اعلام شد

قوانین فعالیت رسانه‌های صوت و تصویر مجازی در انتخابات اعلام شد

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا درباره موضوع چهارچوب نحوه فعالیت انتخاباتی سکوها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صدا و سیما، حامد معینی ـ معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا ـ با بیان اینکه در عرصه رقابت‌های انتخاباتی رسانه‌ها نقش جدی دارند و اغلب داوطلبان پیش از شروع فرایندهای ثبت‌نام انتخابات، فعالیت خود را در پوشش حضور آرام در فضای مجازی و رسانه‌ای آغاز می‌کنند، گفت: ساترا برای کمک به حضور فعال و اثرگذار عموم مردم، تقویت فضای رقابت انتخاباتی سالم و به منظور جلوگیری از فریب افکار عمومی، پیشگیری از انتشار محتوای جعلی و بهره‌مندی عادلانه تمام نامزدهای انتخابات از ظرفیت سکوهای تحت تنظیم‌گری خود، نسبت به تنظیم و ابلاغ دستورالعمل «نحوه فعالیت انتخاباتی رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در فضای مجازی» اقدام کرده‌ است.

وی افزود: در تنظیم این آیین‌نامه، نظرات بخش‌های تخصصی، نماینده رسانه‌ها و عموم فعالان توسط اداره کل تنظیم و تدوین مقررات ساترا بررسی و اعمال شده و پس از نهایی شدن، پیش‌نویس به دبیرخانه کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور برای بررسی عدم مغایرت با اسناد و قوانین بالادستی ارسال شده‌ و در نهایت مورد تأیید و تصویب قرار گرفته‌است.

رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی چگونه در انتخابات شرکت کنند؟

معینی با مهم برشمردن جایگاه رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در این حوزه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های انتخاباتی به روش صحیح، لازمه رقابت پرشور و حداکثری است که باعث شناخت و انتخاب آگاهانه می‌شود، لذا تلاش شد سکوهای دارای مجوز از ساترا، با رعایت ضوابط پیش‌بینی شده بتوانند نسبت به فعالیت در زمینه انتخابات اقدام کنند.

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا در پایان تاکید کرد: به تخلفات رسانه‌ها و شکایات واصله در ایام تبلیغات انتخابات در وقت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی خواهدشد.

آیین‌نامه «نحوه فعالیت انتخاباتی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر» در چهار فصل و ۲۳ ماده در تاریخ ۲۶ مهر به تصویب رسید و در هفته جاری به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ابلاغ شد. بر اساس ماده ۱۰ این آیین‌نامه، رسانه فعال در زمینه تبلیغات انتخابات، ملزم به ایجاد بخشی به منظور آگاه‌سازی کاربران برای حضور و مشارکت موثر و مفید در فعالیت‌های انتخاباتی است؛ همچنین بر اساس ماده ۱۱ این آیین‌نامه، رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر موظف هستند با قرار دادن عنوان «تخلف محتوای انتخاباتی» در بخش گزارش‌دهی تخلفات، گزارش مربوطه را با فوریت رسیدگی و در صورت درخواست ساترا نتایج را شامل تعداد گزارش‌ها و نتیجه رسیدگی اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha