• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402090603677
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی کاشان:

مردم مراقب کلاهبرداران با عنوان فروش تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی باشند

مردم مراقب کلاهبرداران با عنوان فروش تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی باشند

ایسنا/اصفهان سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان نسبت به اقدام برخی افراد سودجو در زمینه فروش اقلام و تجهیزات ایمنی هشدار داد.

روح‌الله فدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اشخاصی با عنوان‌های دروغین شامل مأمور آتش‌نشانی و نمایندگان شرکت وابسته به این سازمان به صورت حضوری و یا تلفنی سعی در عرضه و فروش اقلام و تجهیزات ایمنی دارند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند، افرادی که با مراکز صنعتی، درمانی و مسکونی ارتباط گرفته و قصد فروش کپسول خاموش کننده (اطفاء حریق)، سیستم‌های اعلام آتش‌سوزی و سامانه‌های ایمنی آتش‌نشانی را دارند، مورد تأیید سازمان آتش‌نشانی نیستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تأکید کرد: سازمان آتش‌نشانی هیچ‌گونه مراجعه حضوری یا تماس تلفنی بدون درخواست مردم ندارد و کلاهبرداران تنها یک شماره تلفن که اغلب تلفن همراه است را ارائه می‌کنند در حالی که آدرس‌ها و شماره‌های تلفن غیرواقعی است.

فدایی تصریح کرد: وقتی یک کپسول آتش‌نشانی به درستی عمل نکند باعث افزایش میزان خسارت شده و جان شهروندان را به خطر می‌اندازد زیرا  انتخاب، شارژ یا تعویض این کپسول‌ها نیازمند شرایط محیطی است که در تعیین اندازه، حجم و ماده خاموش‌کننده داخل کپسول نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی گفت: شهروندان در صورت برخورد با این افراد به عنوان کارشناس آتش‌نشانی با لباس فرم یا بدون لباس فرم آتش‌نشانی، با شماره‌های ۱۱۰ یا ۵۵۱۲۵ داخلی ۲ (روابط عمومی آتش‌نشانی) تماس گرفته و  کلاهبرداران را معرفی کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، افزود: شهروندان دقت داشته باشند تا فریب این کلاهبرداران را نخورده و برای استفاده از خدمات پس از فروش لوازم آتش نشانی فقط به مراکز معتبر مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha