• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402090603934
  • خبرنگار : 50026

یک مسئول خبر داد

تحقق ۹۵ درصدی برنامه اشتغال خراسان جنوبی

تحقق ۹۵ درصدی برنامه اشتغال خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۹۵ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری محقق شده‌ است و به لحاظ ثبت اشتغال در سامانه رصد، رتبه هفتم کشور را کسب کرده‌ایم.

جواد اشرفی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی افزود: میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۲ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: فرآیند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای مرداد امسال آغاز شد و تاکنون حدود ۶۰ درصد این منابع تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی عملکرد مجموعه بانکی استان در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را خوب ارزیابی و اظهار کرد: امیدواریم هزار میلیارد ریال اعتبارات حوزه مشاغل خانگی استان تا پایان سال  به طور کامل جذب شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار شناور ملی در حوزه مشاغل خانگی برای استان تعیین شده است گفت: ایجاد بازارچه‌های دائمی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی هم در دستور کار است که در این زمینه از طرف کمیته امداد، بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج اعلام آمادگی شده است.

غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: شهرستان‌های سرایان، درمیان و فردوس در زمینه تحقق برنامه اشتغال در سال جاری پیشگام هستند.

اشرفی بیان کرد: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در تحقق برنامه اشتغال کشور بوده و تلاش ما این است که مانند سال گذشته ایجاد اشتغال را فراتر از برنامه تعهدی خود داشته باشیم.

وی با اشاره به صحت سنجی مستمر اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی افزود: خراسان جنوبی امسال در صحت سنجی اشتغال رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان خواست نسبت به پرداخت و جذب حداکثری تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کنند چرا که این نوع تسهیلات با نرخ چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون ۶۸۱ طرح با مبلغ بیش از ۸۶۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و به تعداد ۳۴۴ طرح، ۳۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha