• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091309046
  • خبرنگار : 30147

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خبر داد

شناسایی انشعابات غیرمجاز و جلوگیری از ۲۳ هزار مترمکعب هدر رفت آب در خواف

شناسایی انشعابات غیرمجاز و جلوگیری از ۲۳ هزار مترمکعب هدر رفت آب در خواف

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: با شناسایی انشعابات غیرمجاز از ۲۳ هزار مترمکعب هدر رفت و سرقت آب جلوگیری شده است.

محسن چهکندی در گفت و گو با ایسنا از انجام ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شرب در هفت ماهه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۴۵۰۰ متر توسعه شبکه و ۱۰ هزار متر اصلاح شبکه توزیع آب شرب در مدت یاد شده از محل منابع جاری امور آب و فاضلاب شهرستان خواف با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در راستای عملیات اصلاح و توسعه مناطق شهری و روستایی شهرستان، تعداد ۸۲۸ فقره انشعاب آب نیز نوسازی و تعویض کنتور انجام گرفت، افزود: ۷۴ انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان کشف شده که از این تعداد ۴۳ فقره انشعاب تبدیل به مجاز، ۲۴ فقره قطع و جمع‌آوری و هفت مورد نیز در دست اقدام و پیگیری است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: انشعابات غیرمجاز آب در بخش‌های ساخت و ساز، مسکونی، باغات و دامداری بکار گرفته شده بود که افزون بر ۲۳ هزار مترمکعب از هدر رفت و سرقت آب جلوگیری شده است.

وی در ادامه از تجهیز تأسیسات آب‌رسانی ۱۲ شهر و روستای این شهرستان مرزی به سیستم تله‌متری «کنترل از راه دور» خبر داد و گفت: هدف از نصب سیستم‌های تله‌متری رصد و تحلیل عملکرد ۲۵ مخزن ذخیره، منابع تأمین آب شهرستان و ایستگاه‌های پمپاژ است.

                                                                                 

شناسایی انشعابات غیرمجاز و جلوگیری از ۲۳ هزار مترمکعب هدر رفت آب در خواف

 چهکندی خاطرنشان کرد: مدیریت تولید، ذخیره و توزیع آب، کنترل سطح و جلوگیری از سرریز آب مخازن و کاهش مصرف انرژی بخشی از مزایای به‌کارگیری از این سیستم است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف گفت: امور آب و فاضلاب شهرستان خواف، تأمین آب شرب ۳۱ هزار و ۲۸ مشترک شهری و ۲۱ هزار و ۸۲۴ مشترک روستایی با ۴۲۶ کیلومتر خط انتقال و ۸۶۰ کیلومتر شبکه توزیع آب را بر عهده دارد.

وی در پایان از مشترکان خواست در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha