• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402091812432
  • خبرنگار : 50037

ضرورت راه‌اندازی مرکز حرفه‌آموزی معلولان بالای ۱۰ سال در اسدآباد

ضرورت راه‌اندازی مرکز حرفه‌آموزی معلولان بالای ۱۰ سال در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد از ضرورت راه‌اندازی و تأسیس مرکز حرفه‌آموزی معلولان بالای ۱۰ سال در این شهرستان خبر داد.

اکبر احمدی‌‍منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: مکاتبات لازم برای راه‌اندازی این مرکز در شهرستان انجام گرفته تا بتوانیم در این رابطه برای تأسیس مرکز فوق فراخوان دهیم و با جذب متقاضی بخش خصوصی نسبت به راه‌اندازی این مرکز امسال و یا سال آینده اقدام داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وجود چنین مرکزی در شهرستان موجب می‌شود معلولان بالای ۱۰ سال شهرستان در این مرکز به حرفه‌آموزی مشغول شوند و با حرفه‌آموزی حتی از این طریق برای خود اشتغال ایجاد کنند.

احمدی‌منش در ادامه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی سرای سالمندان در شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی سرای سالمندان نیز باید پیگیر جذب متقاضی از طریق بخش خصوصی باشیم.

وی در رابطه با راه‌اندازی مرکز بیماران اُوتیسم در شهرستان نیز گفت: تعداد بیماران اُوتیسم شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی شهرستان انگشت‌شمار بوده و راه‌اندازی چنین مرکزی در شهرستان توجیه اقتصادی چندانی برای متقاضی بخش خصوصی ندارد و به همین علت در این زمینه ورود نمی‌کند ضمن اینکه هم‌اینک مرکز توانبخشی در حال فعالیت در شهرستان خدمات توانبخشی و گفتاردرمانی لازم را به مددجویان بهزیستی از جمله بیماران اُوتیسم ارائه می‌دهد.

احمدی‌منش در ادامه از ۱۹۰۸ نفر معلول شناسایی شده تحت پوشش بهزیستی این شهرستان خبر داد و مطرح کرد: از این تعداد بیش از نیمی از معلولان بیماران و معلولان جسمانی هستند.

وی با بیان اینکه در اسدآباد معلول نیازمند پشت نوبت برای پذیرش در بهزیستی نداریم و بیماران پشت نوبتی به صفر رسیده است، ادامه داد: در سال گذشته ۳۵۰ نفر از معلولان نیازمند اسدآبادی پشت نوبت بهزیستی شهرستان پذیرش و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند و مستمری آنها برقرار شد که با این اقدام در حال حاضر موردی از معلول نیازمند پشت نوبت برای پذیرش نداریم.

احمدی‌منش همچنین با اشاره به اینکه بیماران معلول ضایعه نخاعی به صورت صددرصدی تحت پوشش بهزیستی بوده و به خانواده آنها ماهانه دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، به این معلولان خدمات دیگری همچون مستمری و نیز بیمه لوازم بهداشتی ماهانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به خانواده ۱۸۰ نفر از معلولان شدید و بسیار شدید نیازمند با دهک درآمدی پایین تحت پوشش بهزیستی شهرستان کمک هزینه حق پرستاری پرداخت کرده‌ایم، یادآور شد: سالانه ۹ میلیارد تومان مستمری در حوزه توانبخشی و اجتماعی به جامعه هدف بهزیستی شهرستان اسدآباد پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد اضافه کرد: خدمات توانبخشی و نیز سمعک و کاشت حلزون معلولان تحت پوشش شهرستان کاملاً به‌روز بوده و پشت نوبتی نداریم و به صورت رایگان در اختیار معلولان قرار می‌دهیم.

وی همچنین از راه‌اندازی و تأسیس مرکز خانه حمایتی بیماران روان در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر این خانه حمایتی راه‌اندازی شده در شهرستان دارای ۱۰ نفر پذیرش بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha