• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402092014496
  • خبرنگار : 50040

مجری بنیاد برکت در گیلان عنوان کرد

هدف‌گذاری ۲۰۰۰ طرح اشتغالزایی در گیلان

هدف‌گذاری ۲۰۰۰ طرح اشتغالزایی در گیلان

ایسنا/گیلان مجری بنیاد برکت در گیلان از هدف‌گذاری ۲۰۰۰ طرح اشتغالزایی در استان در حوزه مشاغل خرد و خانگی خبر داد و گفت: بنیاد برکت برای تقویت طرح‌های زنجیره سبز و آبی در شهرهای شمالی کشور برنامه‌ریزی مهمی در قالب آبزی‌پروری و کشاورزی انجام داده است.

یاسر رمضان‌نژاد امروز، ۲۰ آذرماه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ۲۰۰۰ طرح اشتغالزایی در استان گیلان در حوزه مشاغل خرد و خانگی هدف‌گذاری شده است، اظهار کرد: بخشی از این مشاغل در قالب کارگاه‌های کوچک مقیاس هستند.

وی با اشاره به ورود بنیاد برکت به طرح‌های آبزی پروری و کشاورزی در شهرهای شمالی کشور، گفت: تا به امروز حدود ۹۰۰ طرح در گیلان ایجاد شده که زمینه ساز ایجاد شغل برای حدود ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ویژه در حوزه زنجیره سبز و آبی است.

مجری بنیاد برکت در گیلان(آستارا، تالش، رضوانشهر، شفت، رشت، رودبار، لاهیجان، سیاهکل و لنگرود) با بیان اینکه در حوزه آبزی پروری به صورت ویژه کار شده است، افزود: این بخش شامل پرورش ماهی‌های خاویاری در مزارع و استخرهای کوچک بوده است. در کنار ایجاد مزارع جدید پرورش ماهی برنامه ریزی برای تامین خوراک آنها هم صورت گرفته که همین امر خود زمینه ساز کاهش هزینه های تولید برای افراد می شود.

وی ادامه داد: در حوزه زنجیره سبز در روستاهای هدف بنیاد برکت ورود کردیم و در این زمینه پرورش طیور و کشت های گلخانه ای در دستور کار قرار گرفت که زمینه ساز صادرات به کشورهای همسایه شده است.

رمضان نژاد با اشاره به اینکه در حوزه برنامه های بلندمدت حفاظت از محیط زیست و توسعه برنامه‌های محلی هم ورود کرده‌ایم، گفت: سیستم‌های دفن زباله یکی از برنامه‌های توسعه محلی به شمار می‌رود که در این بخش مدیریت پسماند در منزل اجرا شد؛ همچنین تفکیک زباله از مبدا و ایجاد مکان‌هایی برای بازیافت را هم در قالب برنامه‌های اجتماعی و محیط زیستی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha