• جمعه / ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402092417356
  • خبرنگار : 50294

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان:

داشتن ایران قوی نیازمند رشد علم و فناوری است

داشتن ایران قوی نیازمند رشد علم و فناوری است

ایسنا/کردستان معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: شرط داشتن ایران قوی حرکت در مسیر رشد روزافزون علم و فناوری و کار و تلاش جوانان و بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود است.

سعید شعبانی شامگاە گذشتە در مراسم اختتامیه جشنواره «جهادگران علم و فناوری» که در سالن امامت مجتمع شهید حاج قاسم سلیمانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در دوران پهلوی اول و دوم و حتی در زمان قاجار، جوانان ما را از پیشرفت در حوزه‌های فناوری و دانش‌بنیان بازداشتند و این امر عامل اصلی وابستگی کشور به نظام سلطه و استکبار جهانی شده بود.

وی تاکید کرد: امروز با توجه به عقب‌افتادگی‌های تحمیلی دشمنان در عرصه‌های تکنولوژی و فناوری باید سرعت خود را برای کسب علم و فناوری بیشتر کرده تا بتوانیم این کاستی‌های موجود را جبران کنیم، وظیفه نخبگان در این راستا سنگین‌تر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: امروز در سپاه مجموعه بسیج علمی شکل‌گرفته است و با شناسایی نخبگان و پشتیبانی از پروژه‌ها و ایده‌ها در راه توسعه علمی و فناوری کشور گام برمی‌دارد.

وی با تأکید براینکه امیدواریم برگزاری این جشنواره زمینه‌ساز پیشرفت‌ و توسعه هرچه بیشتر استان و کشور در این بخش را فراهم کند، افزود: در مجموعه بسیج، بنیاد تعاون بسیج و شرکت پیشگامان ورود پیدا کرده‌اند و از مخترعان و مبتکران حمایت می‌کند و حلقه پایانی که تجاری‌سازی و تولید ثروت در حوزه نوآوری و فناوری بوده را برعهده گرفته است تا شاهد ایرانی قوی باشیم.

شعبانی افزود: شرط داشتن ایران قوی این است که با حرکت در مسیر رشد روزافزون علم و فناوری و کار و تلاش جوانان و بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، کشور را به سمت توسعه و پیشرفت مورد انتظار هدایت کنیم.

وی اظهار کرد: امروز استان کردستان در حوزه کشاورزی حرف برای گفتن دارد و اگر علم، فناوری و تکنولوژی در این بخش ورود کند شاهد رشد تولید محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: رشد و توسعه بخش صنعت، معدن، اقتصاد و ... با بهرەگیری از علم و فناوری و ایده‌های ناب جوانان این استان می‌تواند بسیار کارگشا و راهگشا باشد و جوانان نیز باید تمام تلاش خود را در این بخش بەکار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha