• جمعه / ۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402100100099
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

اجرای ۹ طرح پژوهشی در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است

اجرای ۹ طرح پژوهشی در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، معاون توسعه مدیریت و منابع و سایر اعضای این کارگروه در سالن جلسات شماره یک استانداری برگزار شد. 

جهانگیر شاهینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشریح وظایف این کارگروه، نقش دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دانش بنیان‌ها را بسیار مهم دانست و ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در توسعه همه جانبه استان یادآور شد.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یکی از اولویت های اصلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را تدوین اسناد بخشی جهت دستیابی به اهداف توسعه استان دانسته و گفت؛ از مهم‌ترین اسناد می توان به سند توسعه دانش بنیان استان و برش نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد.

وی اظهار کرد: فرمان رهبری برای تحقق شعار سال ایجاب می‌کند به موضوع دانش بنیان‌ها که مقدمه آن پرداختن به حوزه پژوهش است، توجه بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برش استانی سند نقشه جامع علمی کشور، امتداد نقشه و اسناد مصوب آن در استان است که در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند چشم انداز، اسناد و سیاست‌های فرادستی، برنامه آمایش استان و ... تهیه می‌شود.

شاهینی عنوان کرد: برش استانی نقشه در تدوین و اجرا می‌بایست به اصول مسئله محوری، انسجام نظری مشارکت جویی و عملگرایی متعهد باشد.

وی بیان کرد: ۹ طرح پژوهشی از دستگاه اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفته است، این پروژه‌ها در حال انجام است و مقرر شد در هر جلسه کارگروه در رابطه با تعدادی از آنها بحث و تبادل نظر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست دو گزارش عملکرد از طرح‌های پژوهشی توسط مجریان این طرح‌ها ارائه شد.

گفتنی است در کارگروه آموزش پژوهش فناوری و نوآوری استان کهگیلویه و بویراحمد شرح وظایف اعضای کارگروه و ارائه گزارش عملکرد طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۱ تبیین و دستورالعمل اجرایی بند ه تبصره ۹ قانون بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه گزارش عملکرد سند توسعه دانش بنیان توسط پارک علم و فناوری و گزارش عملکرد برش استانی سند نقشه جامع علمی کشور توسط دانشگاه یاسوج ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha