• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100503324
  • خبرنگار : 50549

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان تشریح کرد

برگزاری ۲۷ برنامه گرامیداشت روز نهم دی در خراسان رضوی

برگزاری ۲۷ برنامه گرامیداشت روز نهم دی در خراسان رضوی
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  با بیان اینکه امسال در راستای بزرگداشت نهم دی در سراسر استان ۲۷ برنامه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، گفت: شنبه نهم دی از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح مراسم گرامیداشت این روز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی(ع) برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام‌ و المسلمین تقوی، مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت سخنرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی امروز ۵ دی‌ماه در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های نهم دی که در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه نهم دی روز بصبرت و میثاق امامت با ولایت است، اظهار کرد: مردم در این روز حماسه‌ای ماندگار علیه فتنه‌گران خلق کردند و با الهام از هدایت الهی، بزرگترین و پیچیده‌ترین فتنه تاریخ علیه نظام دینی، ولایی و اسلامی را در هم شکستند.

وی افزود: در نهم دی ۸۸ ملت ایران نشان دادند دسیسه‌های دشمنان انقلاب را خوب می‌شناسند، پشتیبان ولایت فقیه هستند، وحدت کلمه را عاملی اساسی در پیروزی می‌دانند و شکرگزار نعمت الهی و آماده انجام تکلیف دینی و شرعی برای حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ملت بصیر ایران می‌دانند که تحکیم باورها و ارزش‌های اسلامی، تقویت و برتری نظامی، وحدت کلمه و شور و نشاط انقلابی برای حفظ و استمرار نظام اسلامی ضرورت دارد، لذا با آگاهی نسبت به ارزش‌های اسلامی و توطئه‌های فتنه‌گران، انقلاب را از هرگونه انحراف مصون نگه‌ داشته و خواهند داشت.

سلطانی به حضور گسترده مردم در بحران‌های مختلف اشاره و بیان کرد: در زمانه‌ای که شاهد کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع فلسطین هستیم، مردم ایران و سراسر جهان برای محکوم کردن جنایات وحشیانه اسرائیل فعالانه در صحنه حاضر بوده و این حضور ریشه در انقلاب و بیداری بین‌المللی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ضمانت تداوم انقلاب به مردمی بودن آن است، عنوان کرد: لذا ما باید قدر مردم وفادار، مؤمن و ولایتمدار ایران را بدانیم، چراکه شاهد هستیم مردم همیشه در صحنه‌های مختلف جلوتر از مسئولین عمل کردند. در زمان شاه نیز عده‌ای سعی در ترغیب امام(ره) به صدور فرمان جنگ تن به تن یا برخورد مسلحانه داشتند، اما امام مخالفت و تاکید می‌کردند انقلاب ما مردمی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  با بیان اینکه امسال در راستای بزرگداشت نهم دی در سراسر استان ۲۷ برنامه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، گفت: شنبه نهم دی از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح مراسم گرامیداشت این روز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی(ع) برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام‌ و المسلمین تقوی، مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت سخنرانی می‌کند. از دیگر سخنرانان این روز در حرم مطهر علیرضا پناهیان و سید احمد خاتمی خواهند بود.

سلطانی اضافه کرد: نشست تخصصی ویژه ‌اساتید با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، دیدار بانوان حماسه‌آفرین در ‌نهم‌ دی با تولیت محترم آستان قدس رضوی، یادواره بزرگ شهدای امدادگر استان با سخنرانی ‌حجت‌الاسلام ‌و المسلمین ‌معزی نماینده رهبری در جمعیت هلال ‌احمر ‌و پیرحسین کولیوند رئیس‌ هلال ‌احمر کشور در مجتمع آیه‌ها و برپایی نمایشگاه  ۹ دی با عنوان «رویداد علمی بصیرتی نیم‌روز» برخی از برنامه‌های شاخص این روز است.

وی برگزاری محفل شبی با قرآن در جوار یادمان شهدای گمنام با حضور قاریان کشوری را از دیگر برنامه های این روز برشمرد و افزود: در این خصوص نکوداشت قاریان بین‌المللی قرآن کریم استاد حاج سلیمان جعفری و حاج غلام‌رضا باوجدان و یادبود استاد مرحوم حاج جواد مسگری با سخنرانی حجت‌الاسلام تقوی در محل تالار نور برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع بصیرت‌افزایی، تهیه ۱۰ برنامه محتوایی با دعوت از کارشناسان حوزه انقلاب اسلامی، اکران محتوای پیوست فرهنگی در بیلبوردهای شهری، برگزاری نشست‌های گفت‌وگومحور با موضوع بصیرت و انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت نهم دی در خراسان رضوی است.

سلطانی عنوان کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت با موضوع قرآن و بصیرت، دیدار با خانواده‌های شهدای نهم دیماه ۸۸ و تکریم مادران شهدا، چاپ و توزیع بروشور بصیرتی ۹ دی و برگزاری سه نشست تفسیری با موضوع بصیرت و شهادت با حضور حجج ‌اسلام فیض‌آبادی و شرفی‌ و ‌رحیم‌پور ‌ازغدی در برنامه‌های این روز گنجانده شده است. همچنین برگزاری محفل انس با نهج‌البلاغه شامل خطبه جهادیه با موضوع جهاد، شهادت و بصیرت و برپایی محفل قرآنی «میثاق امت با ولایت در مسیر شهید سلیمانی تا فتح قدس» از برنامه‌های دیگر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha