• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402100905807
  • خبرنگار : 50130

لزوم نظارت جدی قضات استان بر عملکرد ضابطین خاص و عام

لزوم نظارت جدی قضات استان بر عملکرد ضابطین خاص و عام

ایسنا/کردستان رییس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم نظارت جدی قضات استان بر عملکرد ضابطین خاص و عام تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امروز شنبه(۹ دی ماه) در نشست با قضات دادگاه بدوی و دادسرای مرکز استان کردستان، اظهار کرد: رسیدگی توام با سرعت و دقت به پرونده های قضایی توسط قضات سبب رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی می شود.

وی، ضمن تبریک فرارسیدن یوم الله ۹ دی، روز حماسه و بصیرت، بیان کرد: روز نهم دی، روزی است که مردم با بصیرت ایران اسلامی نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند.

رییس کل دادگستری استان کردستان، بر لزوم نگارش آرای قضایی با زبان ساده و عامه فهم توسط قضات تاکید کرد و ادامه داد: ارتقای معلومات قضایی قضات با تکیه بر مطالعه و آموزش، توجه به ادله و مستندات موجود در پرونده ها در کنار مشورت با همکاران قضایی قبل از صدور احکام، موجبات اتقان آرای قضایی را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: نظارت قضات دادسرا بر ضابطین عام و خاص ضروری است و همچنین با عنایت به تاکیدات ریاست قوه قضاییه، باید تمامی قضات بر نحوه عملکرد ماموران انتظامی در خصوص دستورات جلب و بازرسی به منزل و مخفیگاه متهمان بسیار دقت کنند و از تضییع حقوق متهمین جلوگیری کنند.  

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: قضات باید قرارهای تامین متناسب با اتهام انتسابی صادر کنند و در این راستا محاکم نیز با حساسیت ویژه ای آرای قضایی صادر نمایند تا عدالت به درستی اجرا شود.

رییس کل دادگستری استان کردستان خطاب به قضات دادسرا و محاکم سنندج بر لزوم رعایت سرعت و دقت به صورت توامان در رسیدگی به پرونده های قضایی تاکید و خاطرنشان کرد: پیگیری معطل ماندن پرونده ها در مرجع انتظامی، ارجاع پرونده ها به کارشناسان و پاسخ استعلامات از مراجع مربوطه و نیابت های قضایی مورد تاکید جدی دستگاه قضایی استان است و قضات باید با رعایت این موارد از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.

عالی ترین مقام قضایی استان کردستان تاکید کرد : استفاده موثر قضات از مجازاتهای جایگزین حبس با محوریت خدمات عمومی و آسیب های اجتماعی ، سبب کاهش این گونه آسیبها در جامعه می شود و همچنین قضات باید در موارد استحقاق از ارفاقات قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها استفاده کنند.  

حجت الاسلام حسینی، همچنین بر لزوم توجه به حقوق عامه و دقت و دغدغه مندی قضات در رسیدگی به پرونده های اراضی ملی و منابع طبیعی استان تاکید کرد.

همچنین در این نشست، معاونین رییس کل دادگستری استان کردستان گزارشی از عملکرد و اقدامات معاونت های تحت تصدی خود را ارائه دادند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha