• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402101309264
  • منبع : روابط عمومی برنامه

سومین نمایشگاه «بصیرت سلیمانی» به کار خود پایان داد

سومین نمایشگاه «بصیرت سلیمانی» به کار خود پایان داد

سومین نمایشگاه «بصیرت سلیمانی» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه و هنرهای تجسمی «بصیرت سلیمانی» با تشییع پیکر ۱۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد. .
در مراسم اختتامیه این نمایشگاه، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ به اذعان دشمنان به شکست‌ناپذیری ملت ایران اشاره و عنوان کرد و گفت: دشمنان بعد از فتنه سال ۱۴۰۱ گفتند که ایران اسلامی و ملت آن در هیچ عرصه‌ای شکست‌پذیر نیستند..
سمیه ولیان دبیرکل انجمن فرهنگی هنری طلیعه آفتاب (فرزندان شاهد و ایثارگر) و دبیر این نمایشگاه نیز گفت: هنر و هنرمند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و نباید از تأثیر هنرمندان رشته‌های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، نگارگری و دیگر رشته‌های هنری در ترویج این فرهنگ غافل بود.
ولیان اظهار کرد:  پیام هنر، معمولاً چیزی نیست که به وسیله ابزار و وسایل دیگر بتواند گفته شود در واقع بخشی از واقعیت‌ها و یا ابعادی از حقیقت موجود در جهان هستی، فقط می‌تواند زبان هنری گویای آن باشد، لذا برای حفظ جامعیت نگرش دینی و تأسیس نظام اجتماعیِ استوار بر دین، حضور فعال هنرمندان و نمایش آثارشان تأثیری بسیار مهم دارد و به همین دلیل، تشویق هنرمندان متعهد جامعه و نیز پرورش هنرمند، اقدامی اساسی است.
وی افزود: هنرمندان می‌توانند به وسیله هنر ، محرک نوجوانان و جوانان باشند و آنها را در راستای رسیدن به اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی هدایت کنندو کارگاه زنده هنری بصیرت سلیمانی با هدف بزرگداشت چهارمین سالگردسردار دلها و حمایت از مردمان غزه پی ریزی شد.
ولیان ادامه داد: بر اساس بیانات و تعابیر رهبر انقلاب اسلامی شهید سلیمانی قهرمان ملّت ایران است، به خاطر اینکه ملّت ایران داشته‌های فرهنگی و معنوی و انقلابی و ارزشهای خودش را در او متبلور و مجسّم دید. سردار سلیمانی روحیه‌ فداکاری و نوع‌دوستی داشت، یعنی برایش این ملت و آن ملت و مانند اینها مطرح نبود؛ شهید سلیمانی اهل معنویت و اخلاص وآخرت‌جویی بود و اهل تظاهر نبود.
ولیان گفت: می‌توان با هم افزایی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد چرا که ما به دنبال هم افزایی هستیم و هدف اصلی نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و هرکجا " ما " باشد آن فعالیت به نتیجه می رسد اما هر کجا که " ما" به " من" تبدیل می شود کار به نتیجه نمی‌رسد.
در پایان مراسم برگزیدگان هر یک از بخش‌های نمایشگاه معرفی و تجلیل شدند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha