• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101510476
  • خبرنگار : 50167

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۷۵

یک مسئول: ۹۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه پرسمان تردد وزارت امور خارجه مشکلی ندارند

یک مسئول: ۹۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه پرسمان تردد وزارت امور خارجه مشکلی ندارند

ایسنا/زنجان معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: ۹۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه پرسمان تردد، هیچ مشکلی نداشته‌اند؛ در حالی‌که این افراد فکر می‌کردند دچار مشکل هستند.

علیرضا بیگدلی امروز (جمعه ۱۵ دی‌ماه) در راستای دومین سفر رئیس‌جمهوری و هئیت همراه به استان زنجان در حاشیه برپایی میز خدمت نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان، در رابطه با سامانه پرسمان تردد، اظهار کرد: اگر فردی فکر می‌کند در سفر به ایران نمی‌تواند به موقع خارج شود صادقانه از طریق سامانه پرسمان تردد به او پاسخ داده می‌شود.

وی در رابطه با افزایش سفر ایرانی‌های خارج از کشور به ایران، افزود: طبق آمارهای ارائه شده، سالانه بیش از ۸۵۰ هزار ایرانی خارج از کشور اغلب برای دیدار خانواده‌های خود به ایران سفر می‌کنند البته این روند همچنان افزایشی است.

این مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین چالش معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه، فقدان شناخت افراد از نحوه خدمت‌رسانی وزارت امور خارجه به ایرانیان خارج از کشور است، تصریح کرد: این افراد بیش از آن‌که اطلاعات موردنیاز خود را از دفاتر دریافت کنند از تصورات و فضای مجازی مشاوره می‌گیرند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه با بیان اینکه برخی از ایرانی‌های ساکن خارج از کشور تصور می‌کنند، نمی‌توانند به ایران سفر کنند، گفت: وزارت امور خارجه برای حل این مسئله، سامانه‌ای تحت عنوان ″پرسمان تردد" پرسش اینترنتی درباره تردد به ایران را طراحی کرده است.

بیگدلی با تاکید بر اینکه ۹۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه پرسمان تردد، هیچ مشکلی نداشته‌اند در حالی‌که این افراد فکر می‌کردند دچار مشکل هستند، اظهار کرد: مابقی نیز مشکلاتی از قبیل پرونده‌های قضایی و دعوای خصوصی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد با ثبت درخواست در سامانه پرسمان تردد، در صورتی‌که مشکلی داشتند به آنان اطلاع داده می‌شود، افزود: شمار مسافران ایرانی خارج از کشور افزایشی است و تلاش شده خدمات ارائه شده تسهیل و حتی در روندهای مربوط به خدمات بازنگری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با ایجاد تحول در خدمات کنسولی نمایندگی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای ارائه خدمت بهتر مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از مهمترین طرح‌های وزارت خارجه ارائه خدمات کنسولی از راه دور بوده و در این طرح ایرانیان خارج از کشور برای صرفه‌جویی بیشتر خدمات لازم را به نحو مطلوب دریافت می‌کنند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزیر امور خارجه با بیان اینکه اکنون خدمات موردنیاز از طریق سامانه میخک ارائه می‌شود و نحوه خدمات‌دهی نمایندگی‌ها نیز به طور کامل پایش و سرعت ارائه یک خدمت از ابعاد مختلف بررسی می‌شود، گفت: در حال حاضر در ۱۴۰ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در حدود ۹۵ کشور دنیا خدمات موردنیاز به ایرانیان خارج از کشور ارائه می‌شود.

بیگدلی با بیان اینکه سفارتخانه، سرکنسولگری‌ها به اضافه ۲ دفتر حفاظت منافع در مصر و آمریکا ملزم به ارائه خدمات به گروه‌های هدف هستند، اظهار کرد: در خصوص خدمات کنسولی ۲ عامل شمار مراجعه‌کنندگان و دیگری نیز رسیدگی به مسائل و خدمات ارائه شده بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه صدور گذرنامه در بسیاری از کشورها به روز است، افزود: حدود ۲ سال از راه‌اندازی سامانه پرسمان تردد سپری می‌شود و تاکنون ۱۰ هزار نفر درخواست خود را در آن ثبت کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این موضوع در برخی از کشورها همانند کانادا و آمریکا که تعداد زیادی ایرانی دارد، زمان بیشتری می‌طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha