• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101510707
  • خبرنگار : 50163

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۱۰۳

بالغ بر ۸۰ پروژه ورزشی در دست اقدام در زنجان وجود دارد

بالغ بر ۸۰ پروژه ورزشی در دست اقدام در زنجان وجود دارد

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: بالغ بر ۸۰ پروژه در دست اقدام در سطح استان وجود دارد که امیدواریم با حمایت‌های انجام شده در سفر دوم رئیس‌جمهور بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها کامل و در اختیار مردم قرار گیرد.

جواد بازرگان امروز (جمعه ۱۵ دی ماه) در نشست جامعه ورزش و جوانان زنجان با وزیر ورزش و جوانان که در سالن بیمه سلامت زنجان برگزار شد، گفت: استان زنجان با جمعیت بیش از یک میلیونی که ۳۷ درصد این جمعیت جوان است آمار قابل توجهی از جوانان را داراست و از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است. 

وی اظهار کرد: در ۱۶ رشته ووشو، قایقرانی، جانبازان و توان یابان، وزنه‌برداری، کوهنوردی و صعودهای ورزشی، دوچرخه‌سواری، بوکس، بدن‌سازی و پرورش اندام، تکواندو، شمشیربازی، تری اتلون (سه‌گانه)، کاراته، اسکیت، واترپلو، انجمن‌های ورزشی و فوتسال براساس آمایش سرزمینی جایگاه خوبی در کشور داریم و استان در این رشته‌ها مستعد است.

بازرگان با بیان اینکه تنها در ۹ ماهه گذشته ورزشکاران استان ۴۷ مدال جهانی، بین‌المللی، مسابقات و بازی‌های آسیایی کسب کرده‌اند که شامل ۱۰ مدال جهانی، ۱۲ مدال بین‌المللی، ۱۷ مدال آسیایی، ۸ مدال بازی‌های آسیایی هانگژو است، تصریح کرد: اعزام ۲۴ نفر به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی و کسب ۸ مدال رنگارنگ تازه‌ترین افتخارآفرینی ورزشکاران استان بود که ۵۰ درصد مدال های این بازی ها را بانوان به گردن آویختند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد اماکن ورزشی موجود در استان را ۱۹۴ مورد شامل سالن، سکو، چمن مصنوعی و طبیعی، استخر و زمین تنیس اعلام کرد و افزود: با افتتاح‌های سفر دوم ریاست جمهوری و وزیر ورزش و جوانان سرانه ورزش استان نیز افزایش یافت. 

وی با بیان اینکه تعداد بالغ بر ۸۰ پروژه در دست اقدام در سطح استان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های سفر دوم ریاست جمهوری بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها کامل و در اختیار مردم قرار گیرد. 

بازرگان گفت: تهیه و نصب تنها دیواره سرعت چهار لاین در ایران و دیواره سرطناب یکی از بهترین دیواره‌های مسابقه‌ای استاندارد ایران و تعویض کف‌پوش سالن ۶ هزار نفری مجموعه انقلاب با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیز از دیگر اقدامات ورزش و جوانان استان در سال جاری  بوده است. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۲ سمن در استان موجود است که ۵۷ سمن دارای مجوز و ۳۰ سمن فعال‌اند، ادامه داد:  ۱۵ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سطح استان فعالند و ۴ مرکز انتخاب همسر و همسان‌گزینی راه‌اندازی نیز شد. 

وی همچنین برگزاری جشن‌های وصال هشتگانه در سطح استان، رویدادهای مختلف کارآفرینی از جمله کاپ‌شو، نماشو، ایران دخت و ...، برگزاری اولین اجلاس ملی شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری جوانان به میزبانی زنجان به عنوان استان معین و دبیر ملی شبکه را نیز از دیگر اقدامات در حوزه جوانان برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha