• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402101711751
  • خبرنگار : 50060

استاندار قزوین:

مشارکت بالا در انتخابات یکی از مؤلفه‌های تولید قدرت نرم است

مشارکت بالا در انتخابات یکی از مؤلفه‌های تولید قدرت نرم است

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات یکی از مولفه های موثر در تولید قدرت نرم است و باید دست اندکاران انتخابات فضای مناسب برای مشارکت مردم فراهم کنند.

محمدمهدی اعلایی شب گذشته ۱۶ دی در همایش فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان قزوین اظهار کرد: موضوع انتخابات کارویژه ۲ ماه آینده کل حاکمیت است و تمامی ارکان حاکمیت باید در این زمینه اقدامات متعددی را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: این انتخابات از بابت اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و از جهت اتفاقاتی که نشان دهنده پشتیبانی نظام توسط مردم است از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات یکی از مؤلفه‌های مؤثر در تولید قدرت نرم است، گفت: در همین راستا باید تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات جهت برگزاری درست و پررونق انتخابات همت لازم را داشته باشند و در قالب رایزنی با اقشار مختلف مردم و همچنین تنوع بخشی و کیفیت بخشی به خدمات زمینه‌سازی برای حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی را در دستور کار قرار دهند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: فرمانداران، بخشداران و شهرداران جهت افزایش مشارکت باید نشست‌هایی را در برش‌های منطقه‌ای با لحاظ تفاوت سلایق و رفتارهای انتخاباتی برگزار کنند تا بدین‌وسیله شاهد نقش‌آفرینی هرچه بیشتر مردم در تعیین سرنوشت خودشان باشیم.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی یک فضای بی‌نظیر قانونی دارد و جایگاه آن بسیار منحصر به فرد است و می‌تواند موتور محرک توسعه و تعالی باشد، به همین دلیل به هر میزان که این مجلس از لحاظ کمی و کیفی در بالاترین نوع خود تشکیل شود تأثیرات مثبتی را برای آینده کشور خواهد داشت.

این مسئول افزود: فرمانداران، بخشداران و شهرداران حق جانب‌داری در انتخاب را ندارد و مشارکت و حضور حداکثری در اولویت است، در همین راستا و در این مسیر مراقب یکدیگر باشید تا به هیچ وجه جانبداری اتفاق نیفتد، قطعاً مجموعه مدیریتی استان با فرد خاطی در این خصوص به شدت برخورد خواهد کرد.

اعلایی در پایان گفت: کسانی که از سوی مردم انتخاب می‌شوند و از مجرای نظارت متولی انتخابات و رأی مردم می‌گذرند مورد تأیید و توجه مجموعه مدیریتی استان خواهند بود و دولت در انتخابات هیچ گزینه و نگاه حمایتی نسبت به کاندیدای خاص نخواهد داشت و فقط بستر برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم خواهد کرد.

تأیید صلاحیت ۷۵ درصدی کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان قزوین

عباس کاظمی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین از تأیید صلاحیت ۷۵ درصدی کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان قزوین از سوی هیئت نظارت خبر داد و اظهار کرد: از ۳۴۹ ثبت نام قطعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان، ۹ نفر انصراف و ۳۸ نفر هم اعتراضی به عدم تأیید و عدم احراز در مرحله بررسی صلاحیت در هیئت اجرایی نداشتند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی ادامه داد: به همین دلیل ۳۰۲ نفر توسط هیئت نظارت مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد در حوزه قزوین، البرز و آبیک، از بین ۱۹۳ نفر،  ۱۵۲ نفر تایید و ۴۱ عدم تایید شده اند.

این مسئول  گفت: در حوزه بوئین زهرا و آوج ۷۲ نفر مورد بررسی قرار گفته است که از این تعداد ۵۲ نفر تایید و ۲۰ نفر عدم تأیید شده‌اند. در حوزه تاکستان ۳۷ نفر مورد بررسی قرار گرفته است که ۲۲ نفر تأیید و ۱۵ نفر عدم تأیید شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۳۰۲ نفری که صلاحیت آن‌ها توسط هیئت نظارت بررسی شده است، ۲۲۶ نفر تأیید و ۷۶ عدم تأیید شده‌اند، بیان کرد:  در مجموع استان قزوین ۷۵ درصد کاندیداها از سوی هیئت نظارت تأیید شده‌اند.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداران عدم احراز و تأیید را اعلام کرده‌اند و کاندیداها سه روز فرصت اعتراض الکترونیکی به شورای نگهبان دارند و ۳۰ روز هم فرصت برای بررسی اعتراضات وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha