• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402110402934
  • خبرنگار : 50444

طی ۹ ماهه امسال انجام شد؛

شناسایی و معرفی ۶۸ متخلف حوزه درمان در خراسان شمالی به دستگاه قضا

شناسایی و معرفی ۶۸ متخلف حوزه درمان در خراسان شمالی به دستگاه قضا

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به نظارت‌های مستمر از مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه، گفت: در این راستا از ابتدای سال تا پایان دی ماه، یک هزار و ۳۳۴ بازدید توسط تیم‌های ویژه انجام و ۶۸ تخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است.

 دکتر عبدالله کبریایی با بیان اینکه نظارت‌های مستمر بر مراکز درمانی توسط اداره نظارت و بازرسی این معاونت انجام می‌شود، عنوان کرد: در جریان این بازدیدها، تذکراتی ثبت و متخلفین نیز شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه این بازدیدها در راستای نظارت بر ارائه خدمات درمانی در تمام مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط انجام می‌شود، ادامه داد: ۱۲پرونده در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی شده که ۹ پرونده دارویی به تعزیرات حکومتی ارسال شد. همچنین ۲۲ پرونده صنفی نیز به تعزیرات و دادسرا ارسال شده است.

دکتر کبریایی با اشاره بازرسی ها در حوزه دارو، عنوان کرد: در این خصوص نیز ۲۱ پرونده تشکیل شده که ۲۰ مورد آن به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: بازرسی و نظارت در حوزه نظام پزشکی نیز منجر به معرفی ۹ پرونده درمانی به دادسرا و پلمب ۶ مرکز درمانی غیرمجاز و مداخله گر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، وی خاطرنشان کرد: بازدیدها از بیمارستان‌های عمومی دولتی و غیردولتی، مرکز جراحی محدود و سرپایی، درمانگاه عمومی، تخصصی، دندانپزشکی، مطب پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص، دندانپزشک عمومی، دندانپزشک متخصص، مراکز MMT، دفتر کار مامایی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، کاردرمانی، مرکز پرستاری در منزل، موسسه رادیولوژی و سونوگرافی، رادیولوژی فک و صورت، لابراتوار پروتزهای دهانی و موسسه فیزیوتراپی انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآوری کرد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را با مراجعه به واحد شکایات مراکز درمان و بیمارستان‌ها و معاونت درمان و یا تماس با سامانه ۱۹۰ را ثبت و اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha