• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402111108603
  • خبرنگار : 50657

تکمیل ۱۲۰۰ خانه از مجموعه نهضت ملی مسکن تا پایان سال در قزوین

تکمیل ۱۲۰۰ خانه از مجموعه نهضت ملی مسکن تا پایان سال در قزوین

ایسنا/قزوین مدیر کل اداره مسکن و شهرسازی استان قزوین گفت: قزوین امسال مکلف به ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی بوده است که از این تعداد تا پایان سال ۱۲۰۰ خانه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی هاشمی در نشست خبری که امروز، ١١ بهمن ماه در محل انجام پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ٢٩ هزار و ۴۵١ متقاضی واجد شرایط در استان قزوین برای نهضت ملی مسکن داریم و ٢٠٠٠ نفر هم مشمول قانون جوانی جمعیت هستند، ۲۳ هزار و ۲۱۰ واحد پروژه تعریف کرده‌ایم و متقاضیان به پروژه وصل شده‌اند و پیمانکاران در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل سازمان مسکن و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر سامانه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن بسته شده است و به طور قطع متقاضیان واجد شرایط دیگری هم وجود دارند که پس از ساماندهی وضعیت متقاضیان فعلی و تأمین زمین برای این افراد، متقاضیان جدید ثبت‌نام می‌شوند.

وی بیان کرد: در ادامه اجرای این طرح در مجموعه شهری قزوین به دنبال این هستیم که برای متقاضیان نهضت ملی مسکن اقدام به ساخت نکنیم بلکه زمین به صورت گروه‌های ۲ نفره تا چهار نفره و حتی یک نفره اختصاص دهیم تا خود آنان اقدام به ساخت کنند، برای این منظور وام هم پرداخت می‌شود و موانع احتمالی موجود را هم رفع می‌کنیم.

هاشمی با بیان این موضوع که فاز دوم فعالیت نهضت ملی مسکن در مجموعه مهرگان آغاز شده است، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های راه و شهرسازی استان قزوین با توجه به پروژه‌های جدید تعریف شده حدود ۳۵ درصد است.

وی در توضیح پروژه‌های مربوط به طرح جوانی جمعیت نیز گفت: بیشتر متقاضیان این موضوع در مجموعه شهری قزوین قرار دارند که در نظر داریم نیاز مجموعه شهری قزوین را در همین شهر جدید مهرگان تأمین کنیم. پیش از این در نجم‌آباد، رشتقون و فارسیان موضوع تأمین زمین را انجام داده بودیم اما به علت اوقافی بودن زمین‌ها، تعدادی از متقاضیان ناراضی بودند لذا حدود ١٠٠٠ نفر از متقاضیان این طرح در مهرگان ساماندهی شدند.

این مسئول عنوان کرد: در نهضت ملی مسکن از مجموع بالغ‌بر ۳ هزار واحد حدود ۱۲۰۰ واحد در مهرگان تا پایان سال تحویل داده می‌شود و بالغ‌بر ۶٠٠ واحد نیز تا پایان خرداد ماه سال آینده تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: ما در طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان مجموعه شهری قزوین در موضوع زمین در حال حاضر مشکلی نداریم اما در تاکستان در تأمین زمین با مسئله روبه‌رو بوده‌ایم که شاید تا پایان سال بخشی را تأمین کنیم، در آبیک نیز برای ۵٠ متقاضی با همین مسئله روبه‌رو هستیم که این مورد نیز تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شوند به این صورت که اگر زمین مورد نیاز ما تأمین نشود اقدام به خرید زمین می‌کنیم.

وی افزود: در شهرستان بوئین‌زهرا نیز در بخش شال با مشکل کمبود زمین روبه‌رو هستیم که در صورت عدم رفع مشکل، پروژه را در محل دیگری در نزدیکی شهر شال انجام خواهیم داد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در مسئله طرح جوانی جمعیت به نیاز بیش از ۵۵ درصد متقاضیان پاسخ داده‌ایم به این صورت که از ۲ هزار و ۴۰ نفر، زمین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر را می‌توانیم تأمین کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha