• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402111309589
  • خبرنگار : 50598

دری نجف‌آبادی :

کاندیداهای انتخاباتی باید قانون، تقوا و اخلاق را رعایت کنند

کاندیداهای انتخاباتی باید قانون، تقوا و اخلاق را رعایت کنند

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: کاندیداهای انتخاباتی باید قانون، تقوا و اخلاق را رعایت کنند و از وعده‌های خلاف و حرف‌های پوچ و دروغ پرهیز کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۱۳ بهمن ماه در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: با بزرگداشت دهه فجر و برگزاری انتخاباتی باشکوه، در واقع از آرمان‌های مکتب امام، انقلاب، عاشورا و کربلا دفاع می‌کنیم و حضور پرشور در انتخابات بیعت با امام و رهبری و شهداست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) ادامه داد: اسلام علوی یعنی اسلام عدل، انصاف، حق، حقیقت، کرامت، اخلاق و معنویت و ملت مسلمان ایران با پرچم اهل بیت همواره در جهت اسلام علوی حرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رمز تمام موفقیت‌ها، اخلاص در راه خداست افزود: اساس دین اسلام بر مروت، مردانگی و عقلانیت است. جوانان دقت کنند که خودشان را به دنیا و به افراد بی‌هویت فضای مجازی نفروشند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عقلانیت و اعتماد به نفس را در بین مردم ایران احیا کرد افزود: سیستم دانشگاهی، شبکه گازرسانی و تعداد صنایع کشور بعد از انقلاب اسلامی متحول شد و پیشرفت‌های چشمگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پیش از انقلاب پزشکان تایلندی و پاکستانی در کشور بودند اما الان از لحاظ پزشکی در رده اول دنیا قرار داریم. تعداد باسوادان کشور از ۴۷ درصد به ۹۷ درصد رسیده است و اکنون کسی به سواد حداقلی راضی نیست و به دنبال تحصیلات عالی دانشگاهی و حوزوی است.

وی با بیان اینکه مسئولان کشور با تمام همت خود در حال تلاش برای حل مشکلات اقتصادی هستند گفت: مسئولین بایستی در مقابله با فساد، مدیریت منابع ارزی، اولویت بندی در کارها، محیط زیست و آلودگی هوا، مسکن نیازمندان و خودروسازی گام‌های بلندی بردارند. ما خیلی توان و ظرفیت در کشور داریم که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

امام جمعه اراک با تاکید بر ضرورت گرم کردن فضای انتخابات افزود: انتخابات نمایش قدرت، عزت، وحدت کلمه و تو دهنی به آمریکا و اسرائیل و دشمنان و افراد بی هویت وطن فروش است.

وی اضافه کرد: از کاندیداها تقاضا دارم که قانون، تقوا و اخلاق را رعایت کنند و از وعده‌های خلاف و حرف‌های پوچ و دروغ پرهیز کنند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه کاندیداها حقوق مردم را بر منافع شخصی ترجیح دهند گفت: مهم خدمت گذاری صادقانه به مردم است. کاندیداها بایستی هوشیارانه و با اخلاق اسلامی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی ضمن تقدیر از کارکنان وزارت اطلاعات تصریح کرد: اینکه می‌گوییم رابطه با اسرائیل در دنیا قطع شود یعنی سرشاخه های نفوذی اسرائیل را در تمام دنیا قطع کنیم و آبروی آنها را در دنیا ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دیگر نباید اجازه دهیم دشمنان در اقداماتی همچون آنچه در کرمان و شاهچراغ و سوریه رخ داد، مردم مظلوم را به شهادت برسانند. این وظیفه مهم وزارت اطلاعات است و وظیفه مردم نیز حمایت از آنهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha