• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111511183
  • خبرنگار : 50590

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری:

همدان می‌تواند پرچمدار جشنواره «هنرهای تجسمی» باشد

همدان می‌تواند پرچمدار جشنواره «هنرهای تجسمی» باشد

ایسنا/همدان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با بیان اینکه همدان می‌تواند پرچمدار جشنواره هنرهای تجسمی باشد، اعلام کرد: همدان ظرفیت تبدیل شدن به قطب هنرهای تجسمی ویژه کودکان و نوجوانان و حتی ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد.

فرهاد فلاح یکشنبه ۱۵ بهمن در اختتامیه بزرگترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودک و نوجوانان استان همدان، اظهار کرد: امروز ایران در سراسر گیتی به عنوان یک الگو، نماد و سنبل استقامت، مقاومت و ایده‌دهی به مردم تمام دنیا است.

وی با بیان اینکه وقتی از بیرون و از منظر ناظر به انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم می‌توانیم به راحتی سربلندی ملت ایران را بینیم، تصریح کرد: امروز در غزه هر روز هزاران نفر به خاک و خون کشیده می‌شوند اما روح پایداری و استقامت در آنها دمیده شده و با جان و دل می‌جنگند تا پیروزی نصیبشان شود.

فلاح در ادامه گفت: امروز شاهد آیین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در استان همدان هستیم که افتخاری است؛ وقتی تصمیم می‌گرفتیم این جشنواره را در استان دیگر برگزار کنیم، تصمیم‌گیران شک داشتند که آیا به خوبی برگزار می‌شود یا خیر؟ اما امروز دیدیم که همدان می‌تواند پرچمدار جشنواره هنرهای تجسمی باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال قطب‌سازی استان‌ها هستیم به طوری که در حال حاضر یزد به عنوان پایتخت قصه‌گویی انتخاب شده است، مطرح کرد: جشنواره هنرهای تجسمی هم در همدان برگزار شد و ظرفیت آن وجود دارد که همدان قطب هنرهای تجسمی ویژه کودکان و نوجوانان باشد و به سراسر کشور تزریق شود و حتی ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد.

فلاح با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان می‌تواند بین‌المللی شود و ظرفیت ضریب خوردن در حوزه اربعین را دارد که بتوانیم از فضای کشورهای همسایه هم استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: هنر از شاخه‌هایی است که می‌تواند افراد را تربیت کند، به ویژه اینکه زیست بچه‌ها در بستر دیجیتال شده و می‌توان از ظرفیت کانون برای تربیت آنها استفاده کرد.

وی بیان کرد: می‌توان از ظرفیت هنر برای رشد کودکان و نوجوانان استفاده کرد؛ هنر برای ما در عین حال که اصالت دارد، وسیله‌ای است که بتوانیم کودکان و نوجوانان را عمیق‌تر و دقیق‌تر تربیت کنیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ابرازامیدواری کرد که با هنر روح تعهد را در کودکان و نوجوانان بدمیم، باید با هنر تجسمی بستر تعهد نسبت به اجتماع را در آنها فراهم کنیم تا وارد نقش‌های اجتماعی شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی «باشگاه قصه‌گویان» در حوزه قصه‌گویی و در حوزه شعر و داستان «باشگاه قاف» خاطرنشان کرد: این استعداد و ظرفیت هم وجود دارد که حوزه هنرهای تجسمی را در قالب باشگاه برگزیدگان ساماندهی کنیم تا افرادی بتوانند نقش‌آفرینی و اثربخشی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha